El país es crea el 4/05/1976 de mà dels seus fundadors: José Ortega, Jesús de Polanco i Juan Luis Cebrián. La seva ideologia política és social liberalista. Aquest diari pertany a l’editorial del Grupo Prisa, el seu director és Javier Moreno.
· Facebook:
M’agrada: 103.987 a dia 14/11/11
En parlen: 8458 a dia 14/11/11
Posts: 30 comentaris cada hora.
· Twitter:
Seguidors:858.916
Seguint: 46.176
Posts:87.508
Llistes: 22.268
Quan el lector llegeix algun article o opinió al diari ja sigui en format electrònic o bé en paper s’estableix una relació bidireccional entre l’usuari o client i l’empresa o redacció. Ja que tot i que és l’equip de la redacció qui s’adreça primer al seu consumidor, desprès aquest pot respondre activament; i ho fa mitjançant comentaris al blog del diari, a les xarxes socials, o bé fent cartes a la secció pròpia pels lectors.
En un altre cas ens trobem una nova situació que es dóna quan es fan debats o temes oberts en que el feed-back és encara més obert i el diari està fent un reclam a la resposta de tots els seus usuaris. Aquí té un caire més participatiu, tot i que no deixa de ser una comunicació bidireccional.
Finalitat
La finalitat i missió d’aquest diari i objectiu comú en tots ells, és la comunicació. Una comunicació que tot i que ha d’esser objectiva sempre està influenciada per la ideologia que segueix l’empresa.
Missió Global
Des del nostre punt de vista creiem que són molt fidels amb el concepte de comunicar i de fer-ho per igual en totes les xarxes.
Informen als usuaris amb dades en temps real, el més veraç i objectivament possible. No utilitzen sistemes aïllats o especialitzats per ells, sinò que intenten arribar al màxim nombre de persones fent accions similars a la competència o utilitzen canals que els usuaris ja estàn adaptats des del momento zero. Això permet una entrada més ràpida al mercat i un accès més massiu.
Per la nostra part creiem que...
Tot i ser un diari que va ser creat l’any 1976 desprès la mort de Franco, com tots s’ha tingut que adaptar a les noves tendències que imposem entre tots dia rere dia.
Avui en dia el fet de comprar el diari en versió paper trontolla constantment ja que els usuaris estàn sobreinformats entre xarxes socials, televisió, ràdio, Internet, boca-orella.
La gent avui en dia cada cop menys es compra el diari, el consulta des de l’ordinador o bé des del seu “smart phone”.
Les preguntes que s’han de fer són:
· Fins quant la gent continuará comprant diari?
· Què haurem de fer ara per afegir valor al nostre negoci i diferenciar-nos de la competència?
Segurament acabaran venent les edicions del diari on-line, s’estalviaran costos d’impremta, transport, emmagatzematge, etc.
Tot serà més dinàmic i beneficiós alhora pel medi ambient.
Prezi: http://prezi.com/yb94tijo8ywn/el-pais-suneix-a-les-xarxes/
Bubbl: https://bubbl.us/?h=b5e62/167cab/74nyH.6Vw5HIE
Bussiness Counsulting Group
AndreaAverion, XèniaJuanola, HèliaRocha
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada