divendres, 9 de desembre del 2011

Club de Natació Sabadell


Anàlisi de la situació actual de l’empresa

Perquè hem escollit el CN Sabadell?

El equip de Waterpolo va néixer gairebé paral·lelament a la fundació de l'entitat (Fundador Joan Valls i Vidal), ja que es tenen dades del primer partit entre el CN ​​Barcelona i el CN ​​Atlètic al 1915.

A més, l'any 1918, el club va construir la que seria la primera piscina d'aigua dolça d'Espanya, que seria utilitzada per la selecció espanyola de als Jocs Olímpics de 1920.

Fins l'any 1980 no va néixer el Waterpolo femení a Espanya, i també al CN Sabadell.

Actualment ha emprès una fase de creixement d'instal·lacions amb la construcció d'un nou edifici de serveis de primera qualitat, ampliant així la oferta esportiva i la seva imatge pionera amb la Natació a nivell competitiu.

En aquest sentit, el CN Sabadell, amb la seva trajectòria esportiva i la recent l’ampliació d’instal·lacions, és una bona elecció per a donar-li una empenta perquè es comuniqui per les Xarxes Socials.

Creiem, que verdaderament necessita una estratègia de màrqueting a la xarxa, ja que, actualment compta amb 34.000 socis i és la tercera entitat esportiva de Catalunya, en número de socis, per darrera del RACC i el FC Barcelona.

Doncs, abans d’iniciar la inserció a la xarxa i després d’haver analitzar la presència fora de la xarxa, haurem d’analitzar les eines que ja disposa.

El club disposa únicament i per força d’una pàgina web oficial: http://www.nataciosabadell.com. On es pot trobar:

- Informació oficial de la institució

-Noticies d’actualitat del club

-Zona de socis (calendari, horaris, gestions online, promocions). On es troben en diferents apartats les diferents seccions de les que consta l’entitat.

-Zona de no socis (les seves ofertes esportives i activitats impartides, quotes i preus, serveis extra-esportives; en general informació de la organització)

-Zona d’empreses (promocions per grups o equips de treballadors d’empreses.

-A més el CN Sabadell compta amb una escola pròpia, l’Escola Santa Clara fundada l’any 1962, on els esportistes a partir de l’any 2000 (en base aquest any), poden entrar i d’aquesta manera és més compatible entrenar i compaginar els estudis; ja que els tutors estan en constant contacte amb els entrenadors. L’enllaç a l’escola és: www.escolasantaclara.org

-També hi podem trobar un enllaç a la Fundació Club Natació Sabadell: www.fundaciocns.cat

La Fundació Club Natació Sabadell fou constituïda al 2007 com una entitat privada sense ànim de lucre amb una clara vocació altruista per al foment de l’esport, la salut i la cultura.

Proposta d’Estratègia a la Xarxa

Objectius:

El primer objectiu per introduir-nos a les Xarxes Socials és la notorietat de marca, per així fer augmentar la nostra imatge consolidada amb la nova contractació de socis i la permanència dels socis actuals (augmentar beneficis).

Volem formar part d’una comunitat d’usuaris que estableixen una relació personal o professional en el món esportiu i que comparteixen coneixements i experiències esportives (creació de comunitat esportiva).

La nostra estratègia no només romandrà en dir o ensenyar la nostre imatge com a marca o com a organització, sinó que farem una estratègia d’implicació amb els usuaris (feedback).

Creiem que compartir i implicar al usuari no costa res, i és la forma humana més rapida de crear valor.

En definitiva, volem que el Club Natació Sabadell compleixi els tres manaments de la Gestió Digital:

1. Ser Obert

2. Ser Transparent

3. Ser Autèntic

Aconseguint així una presència duradora a les Xarxes Socials, que provoqui interès i que convidi al diàleg.

Tota aquesta missió estratègica, no podria ser vàlida si no tinguéssim en compte els usuaris en sí. És molt important conèixer com actua cadascun d'aquests perfils dins de les xarxes socials, ja que l'èxit de l'estratègia no depèn únicament de qui la dissenya sinó que es necessita de l'ajuda de la resta d'usuaris de la xarxa, i definir com obtenir aquesta ajuda i en quin moment és un factor crucial en l'èxit en Social Media.

Públic Objectiu:

El primer pas per iniciar l’estratègia de comunicació, és identificar cadascun dels possibles perfils que formin part de la nostra comunitat esportiva.

- En la comunicació interna hi col·loquem els: socis, federats, professors, monitors, administratius, comercials i els executius.

- En la comunicació externa estan: les persones de l’entorn dels interns a l’organització (familiars i coneguts); possibles socis; socis d’altres clubs; esportistes en general; i persones interessades en alguna de les seccions esportives que té el club.

De totes aquestes persones, és evident que hi hauran diferents nivells de participació en la nostra comunitat 2.0. Tal com ho explica la piràmide de participació de la experta en Xarxes Socials, Charlene Li. D’aquesta manera podem classificar el nostre públic en 6 categories:

1. Watching: Visitants de la nostra comunitat esportiva a la Xarxa.

Creiem que seran quasi tot el públic objectiu analitzat anteriorment. (socis, federats, professors, monitors, administratius, comercials, els executius, familiars i coneguts; possibles socis; socis d’altres clubs; esportistes en general; i persones interessades en alguna de les seccions esportives que té el club)

2. Sharing: Compartir contingut esportives, actualitzar el mur de facebook, o fer un twit a twitter, pujar fotos o videos, etc.

3. Commmenting: comentar estats dels altres, valorant productes, opinant als blogs, etc.

En aquest dos grups, s’inclouen aquelles persones més involucrades amb el club i les seves vessants. Són aquells usuaris que tenen una relació més estreta amb la organització. Podríem dir, que serien les persones classificades a l’apartat de comunicació interna.

4. Producing: creant contingut propis (blogs, vídeos, webs)

Els socis poden ser productors de vídeos , fotos, etc. Però, la producció de contingut, en general, és una responsabilitat del mateix club de natació. De la mateixa manera, que s’ha creat la pàgina oficial del CN Sabadell, el club i els seus responsables de promoció hauran de treballar amb els Comunity Managers, per adoptar una estratègia de producció de contingut.

Per exemple, monitors i professors se’ls hi podrien adjudicar tasques de comunicació o d’aconsellaments per a socis.

O, el club també podria planificar un calendari de promocions, ofertes, concursos que es puguin anunciar per les Xarxes Socials.

5. Curating: gestionar una pàgina de facebook o una comunitat 2.0.

Finalment, desprès de que Bussines Counsulting Group acabi de proposar una estratègia de màrqueting, s’obligarà a l’organització a contractar persones ben enteses del dia a dia del club per atendre als usuaris. És a dir, que per posar en marxa l’estratègia de comunicació, ha d’haver persones que s’encarreguin d’administrar i gestionar la comunitat 2.0.

Aquestes persones poden ser contractades pel club, o la mateixa Consultoria dels Comunity managers poden formar a persones del seu equip.

Hem de tenir en compte, que hi ha persones que no són usuàries de comptes en les Social Media, i els podem considerar un 20% del públic objectiu que hem analitzat, encara que dia a dia aquest percentatge va disminuint.

Canals que utilitzarem

1. Pàgina web a facebook: http://www.facebook.com/pages/CN-Sabadell/213912932017416

Finalitat: Contacte directe i comunicació bidireccional amb els clients i proveïdors.

Ens dirigim a: socis, atletes, professionals del món esportiu i tot aquell col.lectiu que hi estigui relacionat.

La nostre intenció és crear un vincle d’unió entre la comunitat del CN Sabadell. Aquesta entitat té alguna cosa força positiva que a forces clubs els hi manca hi és que tots els esportistes siguin de la secció que siguin “senten els colors”, i per aquest motiu les diferents seccions estan força vinculades i els socis donen suport a la majoria d’events, partits o exhibicions que s’hi fagin.

És per aquest motiu, que des de la pàgina web anirem anunciant setmanalment:

· Les diferents activitats que es duen a terme al club (diada del soci, dia de l’aeròbic, dia de balls de saló, etc)

· Informació sobre els casals (campus estiu, campus nadal, etc)

· La relació de partits de waterpolo que es juguen al club (femení, masculí, i totes les categories)

· Les competicions de natació que es duen a terme al club (interclubs vallès, diada de coneixement, competició catalana territorial, etc)

· Les exhibicions dutes a terme per la secció de sincronitzada (nadal, primavera, estiu, festa major de Sabadell, etc)

· La disponibilitat dels carrils de les piscines

· L’horari de classes que s’imparteixen durant la setmana

· Si són setmanes especials com és el Pont de la Puríssima, informar dels horaris del club i dels canvis de classes que es puguin donar.

Farem una Estratègia de Penetració mitjançant la promoció de facebook a la nostre web, notes de premsa i canal de youtube.

Les eines que utilitzarem per avaluar l’estratègia són:

a)El nombre de visitants

b)La gent que en parla

c)Els comentaris a la web de facebook.

2. Compte a Twitter: https://twitter.com/#!/CN_SABADELL

Finalitat: Informar a tots els nostres followers dels esdeveniments i activitats que fem aixì com de les notícies d’actualitat i competicions. Potenciar l’interacció dels esportistes del club.

Ens dirigirem al mateix target que havíem establert prèviament: atletes, federats, socis, proveïdors, treballadors de l’organització i col.laboradors.

Farem una Estratègia de Penetració mitjançant la promoció de twitter a la nostre web, notes de premsa i canal de youtube.

Les eines que utilitzarem per valorar l’efecte de la nostre estratègia seràn:

- Valorar el nombre de “followers”, si ha incrementat i en quin %,

- La quantitat de @cnsabadell que hi ha, així com les llistes i si hem aconseguit ser “trend”.

Concretant una estratègia de màrketing

Finalitat de la campanya concreta per al client segons la nostre estratègia de màrqueting:

Ampliar el centre de natació sabadell, afegint instal·lacions, augmentant el nombre de socis, així com el benefici de l’organització per reinvertir-los en millorar el nostre posicionament a nivell estatal.

Públic al que ens dirigim: Socis, Atletes, Federats, Clients, Proveïdors, Treballadors, Col.laboradors, Usuaris temporals o puntuals del centre.

Canals: Facebook i Twitter.

Accions: Promocions, descomptes per als nostres usuaris de facebook i twitter. Serà una manera d’informar a tots ells dels nostres canvis d’horaris, classes, activitats, festes, competicions, reunions...

Link del prezi: http://prezi.com/r6srhtlhgnfw/cn-sabadell/


Grup: Business Consulting Group.

1 comentari:

  1. Crec que aquesta institució creada el 2007 sense ànim de lucre, no es pot sostenir sinoper això implementem una sèrie de canvis en la mateixa, principalment creariem una estrategia de marketing per produïr més beneficis consistent prioritariament en donar a conèixer més àmpliament la marca a la xarxa, amb productes de venda a l’usuari que aniriem introduint i que alhora fossin necessaris per a la pràctica d’aquest esport. Mitjançant diversos canals podriem fer-ne difusió en events i campanyes on entra el factor regal (Nadal, rebaixes…)

    ResponElimina