dissabte, 10 de desembre del 2011

JOSEP GUARDIOLA 2.0

Josep Guardiola i Sala conegut futbolísticament com Pep Guardiola és actualment l'entrenador del FC Barcelona i un de les icones de l'entitat barcelonista després aconseguir com entrenador realitzar la millor temporada de la història del Barça guanyant sis títols en un any natural.

Pep va néixer en 1971 en la localitat barcelonina de Santpedor, però no va ser fins a 1984 quan va ingressar en les categories inferiors del Barça procedent del Gimnàstic de Manresa per jugar en l'equip juvenil.

Igual que molts altres jugadors de futbol, Guardiola tenia clar que volia seguir vinculat al món del futbol com a entrenador. Al juny de 2007 el Barça li brinda la possibilitat d'entrenar al Barcelona B amb el repte de retornar al filial blaugrana a segona divisió B. Pep no va defraudar i va aconseguir l'ascens de categoria.

En la temporada 2008/2009 Joan Laporta va decidir apostar per Guardiola com a tècnic del primer equip després de la marxa de Frank Rijkaard, això va ser una aposta molt arriscada per part del president barcelonista perquè Guardiola solament tenia un any d'experiència en tercera divisió com a entrenador de futbol. Pep va assumir el repte i va aconseguir en el seu primer any com a entrenador del primer equip la millor temporada de la història del club guanyant en una mateixa temporada la lliga, la copa del rei i la champions league, alguna cosa que no havia aconseguit mai cap equip de la lliga espanyola. En la temporada següent el Barcelona va seguir guanyant títols sumant al triplet de l'anterior la consecució de la supercopa espanyola, la supercopa europea i el mundial de clubs, aconseguint sis títols l'any 2009, tots els que l'equip va participar i un nou record que cap equip mundial havia aconseguit abans entrant de ple dret en la història del futbol mundial.

EN PEP A LES XARXES.

Tot i ser considerat un dels millor entrenadors de la història i un dels personatges més influents actualment de Catalunya i Espanya, en Pep no té una presencia personalitzada a les xarxes. Potser perquè no ho necessita a nivell personal, però pensem que a nivell corporatiu, podria ser una eina de difusió de marca molt potent a favor del F.C Barcelona.

Josep Guardiola té una presencia a les xarxes molt dispersa. Entre d' altres dades en Guardiola compta amb:

- 1.133.752 amics a Facebook. (256 perfils no oficials).

- 951.255 seguidors a Twitter (53 perfils no oficials).

- 35.900 vídeos a Youtube amb la cerca “Guardiola” i 5.800 canals que el mencionen.

- 14.900.000 resultats al cercador Google amb la cerca “Pep Guardiola”.

Com podem veure en Guardiola té molta presencia a les xarxes però en cap cas per voluntat pròpia, es a dir, els perfils de Facebook, Twitter i fins i tot les webs personals que circulen per la xarxa han sigut creades per fans, seguidors o persones que simplement volen cridar l’atenció. Aquest fet pot ser beneficiós per fer créixer la marca F.C Barcelona i multiplicar el seu impacte arreu del món. Però alhora el no portar un control i el no tenir pàgines i perfils oficials a les xarxes pot crear controvèrsia entre els seguidors tant de la persona com del club al que representa, i per tant el nostre objectiu principal és enregistrar una pàgina personal, un perfil de facebook i un twitter oficial que aglutinin i representin a tots els seguidors, fans i aficionats del tècnic.

Per tant els nostres objectius són:

- Crear perfils de facebook i twitter oficials.

- Crear un canal a Youtube oficial.

- Crear pàgina web personal oficial.

- Donar una bidireccionalitat al seguidor d ‘en Guardiola i del Barça.

-Informar de manera informal però amb credibilitat d’ esdevediments, entrenaments,horaris, etc, de l’ equip i del mateix tècnic.

- Aconseguir un milió d’amics a Facebook , 800.000 seguidors a twitter i 50.000 visites a la web oficial del tècnic el primer mes.

- Aumentar vendes (Samarretes i Merchandasing)

Per tant, per tal d’arribar a aquests objectius, crearem perfils a facebook, twitter, un canal a youtube i una pàgina web oficial.

FACEBOOK https://www.facebook.com/profile/josepguardiola-sala

La nostre principal finalitat amb el perfil de facebook serà intentar donar una bidireccionalitat el més personalitzada possible a tots els fans, seguidors, socis d’en Guardiola i del Barça.

En Josep Guardiola s’ha convertit en una icona a seguir per a moltes persones que no només volen saber les seves opinions en l’àmbit professional, sinó que volen saber més de la persona, com: gustos musicals, culinaris, cinematogràfics, i opinions diverses sobre temes d’actualitat. Per tant considerem que facebook es un medi idoni per donar a conèixer aquesta faceta més íntima d’en Josep Guardiola. A més dels gustos i opinions diverses de l’entrenador, al perfil hi podrem trobar:

- Fotos del dia a dia del tècnic i de l’ equip.

- Esdeveniments propers del tècnic i de l’ equip.

- Videos (rodes de premsa, entrenaments, partits,...)

- Anàlisis del tècnic de cada partit.

- Links al canal de Youtube i Twitter.

- Horaris entrenaments.

- Altres aportacions personals d’en Guardiola (links, videos, cites...)

Un factor fonamental a prendre en compte és que les estratègies de mitjans socials han de tenir sempre perspectives de llarg termini. En una primera instància s'obtindran resultats no financers com a visites al website, impressions, comentaris, premsa positiva, clics, etc. En una segona etapa serà possible avaluar l'impacte d'aquest tipus de variables en el creixement del negoci en termes financers (per exemple, en l'augment del volum de vendes de samarretes).


Per realitzar un adequat mesurament en el llarg termini, és compararem el creixement del negoci abans i després de l'execució de l estratègia de social media. És necessari superposar l'anàlisi de factors no financers (com la quantitat de visites i els comentaris), amb el de variables financeres com el volum de vendes.


Però és fonamental entendre que l'impacte del social media va molt més allà de l'increment de vendes i ingressos. Una adequada estratègia en xarxes socials pot influir de manera qualitativa en una gran varietat d'aspectes d'una companyia, com la seva visibilitat pública o prestigi. Per mesurar aquests termes qualitatius farem un estudi del soroll online generat setmanalment als medis de comunicació, blocs i fòrums.

TWITTER @P-Guardiola

Pensem que seria molt positiu pel seguidor, soci, aficionat, amics i/o coneguts del tècnic que el perfil de twitter fos el més personal possible. És a dir, la nostra intervenció en aquest canal ha de ser mínima i correspondrà al mateix Guardiola tuitejar i donar el feedback que ell cregui oportú.

Per tant el nostre objectiu amb aquest perfil de twitter es humanitzar la persona d’en Guardiola, fer-lo el més accessible possible als seus seguidors.

Per tal d’avalar el seu perfil de twitter comptem amb l’ajut dels seus jugadors i coneguts del mon del futbol que ens ajudaran a donar credibilitat al perfil d’en Guardiola. Jugadors com Piqué, Puyol, Fàbregues, etc... tuiters consagrats i de sobres coneguts ens seran de gran ajut per promocionar el seu twitter, facebook...

WEBSITE PERSONAL www.pepguardiola.cat

A la seva pàgina oficial hi podrem trobar:

- Notícies relacionades amb el tècnic.

- Biografia.

- Estadístiques.

- Vídeos.

- Opinions personals.

- Merchandaising.

- Esdeveniments propers.

- Links a les pàgines de facebook, twitter i al canal de vídeos de youtube.

El nostre objectiu amb aquest website es arribar a ser la pàgina web de caire personal i esportiu més visitada a nivell espanyol.

Per tal d’arribar a aquest objectiu la web s’actualitzarà diàriament amb vídeos, fotos i comentaris del propi míster que alhora podran ser comentats pels seguidors del mateix.

També organitzarem rifes setmanals on s’hi sortejaran entrades pels partits del camp nou de lliga.

YOUTUBE

A youtube hi farem un canal oficial amb vídeos de les rodes de premsa, anuncis publicitaris, partits, entrenaments, imitacions del crackovia i demès vídeos que trobem rellevants.

Amb aquesta acció simplement volem complementar la presencia d’en Guardiola a Facebook i a la seva pàgina personal.

CONCLUSIÓ

Per tant, tot i no necessitar Guardiola de cap xarxa social per donar-se a conèixer, trobem que la oportunitat que ens brinden aquests medis és única. Trobem molt important que el tècnic del Barça comenci a tenir una presencia digital com cal i que aquesta presència unida a la del club augmenti el retorn tant quantitativament com qualitativament del club i del propi Pep Guardiola.


Cabegrisa Consultors

- Erik Griñó

- Julio Calandín

- Marc Sànchez

- Juan Miguel Bernal

1 comentari:

  1. És important que Josep Guardiola estigui present a les xarxes socials doncs els seus seguidors volen tenir un ampli coneixement de la seva persona ja sigui a nivel esportiu com personal, per això crec rellevant la figura del community manager dins la seva organització en quan a publicacions, principalment les que són de caire privat i per això aquest faria de filtre en la informació que rebés l’usuari d’ell, per tant es podría crear un xip, el qual tindria una numeració, que només podría utilitzat ell i el propi personatge.

    ResponElimina