dijous, 8 de desembre del 2011

Sabàtica


Sabàtica és una empresa nacional que va néixer a Mataró encarregada d’organitzar voluntariats, pràctiques remunerades i programes de formació a arreu del món. Col·labora amb les ONG més prestigioses del món.

La seva presència tant a la xarxa com fora de la xarxa és molt limitada. I el que té més importància és la web on es troben totes les ofertes de voluntariat, pràctica i formació i on hi ha fotografies amb les experiències dels que ja han gaudit de l’experiència.
Fora de la xarxa només es publicita repartint tríptics a les universitats i amb algun petit anunci a alguna revista especialitzada.

A Facebook i Twitter també tenen presència però és molt escassa ja que només informen sobre els voluntaris que ja tenen plaça i sobre algunes destinacions noves i el nombre d’usuaris és molt baix.

El tipus de client que vol gaudir d’una temporada sabàtica és majoritàriament joves estudiants de 18 a 23 anys, que volen aprendre idiomes o guanyar experiència en el seu camp de treball. També trobem treballadors de 30 i 60 anys que volen una temporada de 6 mesos a un any de descans i que normalment opten per un voluntariat o un programa mediambiental.

La seva nova estratègia a la xarxa es basarà en aconseguir tenir més visites a les xarxes socials on estan i a noves xarxes o ara no hi són.

La Web de Sabàtica la mantindrem tal i com està ja que com em dit és molt complerta i no necessita cap millora. Sabrem si és una bona estratègia o no segons les visites que rep la pàgina i segons la seva posició en el google rank.

A Facebook, la finalitat bàsica serà participativa, la estratègia per a totes les xarxes en general serà tenir un community manager que s’encarregui de mantenir actualitzades totes les xarxes socials. A Facebook s’encarregarà de: contestar tots els comentaris, fer promocions i concursos, fer enquestes per satisfer el grau de satisfacció, donar a conèixer ofertes, informar sobre el que fan els viatges durant els seus voluntariats i crear aplicacions de jocs relacionats per exemple amb la geografia i el turisme.
Avaluarem si la estratègia que duen a terme té èxit o no si augmenta el nombre de “me gusta” de la pàgina i la participació i si els comentaris son positius o negatius.

Pel que fa a Twitter, té una finalitat informativa la seva estratègia en aquesta xarxa serà amb el ja esmentat community manager que informarà dels nous viatges, retweetejarà comentaris interesants i donarà resposta als usuaris.
Avaluarem l’estratègia en funció dels seguidors, les mencions que fan d’ells, els retweets dels seus  tweets i si algun hashtag es converteix en trending tòpic.

Una de les noves xarxes socials a les que es publicitarà Sabàtica és Youtube, la seva finalitat serà participativa ja que seran els usuaris els que penjaran vídeos de les seves experiències encara que Sabàtica també penjarà vídeos promocionals dels seus viatges.
Sabem si tindrà èxit o no depenent dels vídeos que pengin els usuaris i les reproduccions dels vídeos penjats.

Per últim Sabàtica tindrà un blogspot i la seva finalitat serà bàsicament informativa. És publicaran noticies, novetats i les experiències dels usuaris que ja hagin realitzat els seus viatges. Per avaluar aquesta estratègia ens centrarem en el número de comentaris i visites que rebrà el blog.

Com a estratègia de màrqueting, el que volem aconseguir es que se’ns conegui més per així aconseguir augmentar el volum de clients i més col·laboració per part de les ONG que ens ofereixen programes de voluntariat.
Ens dirigirem a tot el que vulgui gaudir d’un temps sabàtic amb Sabàtica o com hem dit, a les ONG que col·laboren amb nosaltres.
A més d’utilitzar les xarxes socials ja esmentades, també faran publicitat en: ràdio, revistes especialitzades en viatges, canals de TV especialitzats en turisme com ara el canal Viajar, faran cunyes de ràdio i també repartiran tríptics a les universitats per que coneguin els programes de pràctiques i formació així com els voluntariats.


Miriam Griñó
Laura Lleixà
Marta Dalmau
Anna Rengel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada