Sabàtica és una
empresa nacional que va néixer a Mataró encarregada d’organitzar voluntariats,
pràctiques remunerades i programes de formació a arreu del món. Col·labora amb
les ONG més prestigioses del món.
La seva presència
tant a la xarxa com fora de la xarxa és molt limitada. I el que té més
importància és la web on es troben totes les ofertes de voluntariat, pràctica i
formació i on hi ha fotografies amb les experiències dels que ja han gaudit de
l’experiència.
Fora de la xarxa
només es publicita repartint tríptics a les universitats i amb algun petit
anunci a alguna revista especialitzada.
A Facebook i
Twitter també tenen presència però és molt escassa ja que només informen sobre
els voluntaris que ja tenen plaça i sobre algunes destinacions noves i el nombre d’usuaris és molt baix.
El tipus de client
que vol gaudir d’una temporada sabàtica és majoritàriament joves estudiants de
18 a 23 anys, que volen aprendre idiomes o guanyar experiència en el seu camp
de treball. També trobem treballadors de 30 i 60 anys que volen una temporada de 6 mesos a
un any de descans i que normalment opten per un voluntariat o un programa
mediambiental.
La seva nova
estratègia a la xarxa es basarà en aconseguir tenir més visites a les xarxes
socials on estan i a noves xarxes o ara no hi són.
La Web de Sabàtica
la mantindrem tal i com està ja que com em dit és molt complerta i no necessita
cap millora. Sabrem si és una bona estratègia o no segons les visites que rep
la pàgina i segons la seva posició en el google rank.
A Facebook, la
finalitat bàsica serà participativa, la estratègia per a totes les xarxes en
general serà tenir un community manager que s’encarregui de mantenir
actualitzades totes les xarxes socials. A Facebook s’encarregarà de: contestar
tots els comentaris, fer promocions i concursos, fer enquestes per satisfer el
grau de satisfacció, donar a conèixer ofertes, informar sobre el que fan els
viatges durant els seus voluntariats i crear aplicacions de jocs relacionats per
exemple amb la geografia i el turisme.
Avaluarem si la
estratègia que duen a terme té èxit o no si augmenta el nombre de “me gusta” de
la pàgina i la participació i si els comentaris son positius o negatius.
Pel que fa a
Twitter, té una finalitat informativa la seva estratègia en aquesta xarxa serà
amb el ja esmentat community manager que informarà dels nous viatges,
retweetejarà comentaris interesants i donarà resposta als usuaris.
Avaluarem
l’estratègia en funció dels seguidors, les mencions que fan d’ells, els
retweets dels seus tweets i si algun
hashtag es converteix en trending tòpic.
Una de les noves
xarxes socials a les que es publicitarà Sabàtica és Youtube, la seva finalitat
serà participativa ja que seran els usuaris els que penjaran vídeos de les
seves experiències encara que Sabàtica també penjarà vídeos promocionals dels
seus viatges.
Sabem si tindrà
èxit o no depenent dels vídeos que pengin els usuaris i les reproduccions dels
vídeos penjats.
Per últim Sabàtica
tindrà un blogspot i la seva finalitat serà bàsicament informativa. És
publicaran noticies, novetats i les experiències dels usuaris que ja hagin
realitzat els seus viatges. Per avaluar aquesta estratègia ens centrarem en el
número de comentaris i visites que rebrà el blog.
Com a estratègia
de màrqueting, el que volem aconseguir es que se’ns conegui més per així
aconseguir augmentar el volum de clients i més col·laboració per part de les
ONG que ens ofereixen programes de voluntariat.
Ens dirigirem a
tot el que vulgui gaudir d’un temps sabàtic amb Sabàtica o com hem dit, a les
ONG que col·laboren amb nosaltres.
A més d’utilitzar
les xarxes socials ja esmentades, també faran publicitat en: ràdio, revistes
especialitzades en viatges, canals de TV especialitzats en turisme com ara el
canal Viajar, faran cunyes de ràdio i també repartiran tríptics a les
universitats per que coneguin els programes de pràctiques i formació així com
els voluntariats.
Link Prezi: http://prezi.com/q_dwahcpzalx/sabatica/
Miriam Griñó
Laura Lleixà
Marta Dalmau
Anna Rengel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada