dissabte, 10 de desembre del 2011

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES

L’EOI és un seguit de centres públics d’ensenyament d’idiomes per a majors de 16 anys. Actualment podem trobar 45 centres repartits arreu de Catalunya. Cada centre ofereix 3 nivells: bàsic (1r i 2n curs), intermig (3r curs) i avançat (4t I 5è curs). Un cop acabats els cursos l’alumne rep un certificat oficial. No totes les escoles ofereixen els mateixos idiomes sinó que depèn d’on estan ubicades i del grau de participació.

La nostra estratègia SM està centrada en l’EOI del Maresme, Mataró. Aquesta ofereix l’ensenyament de d’anglès, francès i alemany. Es caracteritza per una forta relació de proximitat amb els alumnes. Pel que fa a la seva presència fora de la xarxa és una marca coneguda per estar present en diaris, cartells, revistes locals i per la generalitat. A la xarxa podem trobar-la a través de la pàgina web: http://www.eoimaresme.net/.

Actualment les xarxes socials són un element molt important per les empreses i la EOI no en treu prou profit. Per això creiem que n’hauriem de treure més potencial. En plantegem 3 OBJECTIUS principals:

1. Participació
2. Informació
3. E-learning.

Aquesta estratègia va enfocada als alumnes actuals i als futurs alumnes. Seguint el model de la piràmide “Engagement Pyramid” volem que el nostre públic creï els seus propis continguts: bloc, web, pàgina de facebook, vídeos etc., és a dir, que sigui del tipus producing.

Els CANALS que utilitzarem per difondre informació i participació són:

1. Facebook: serà un canal principalment informatiu per reforçar la relació alumne-escola. Pretenem que sigui un canal bidireccional.

2. Twitter: canal informatiu el qual s’actualitzarà amb possibles noticies, accions de la EOI i comentaris d’alumnes. També serà un canal bidireccional.

3. EOIXS: creació d’una xarxa social interna de totes les EOI de Catalunya. Serà un canal informatiu i participatiu ja que s’informarà als alumnes actuals i nous, hi haurà una zona alumnes on es podran relacionar entre tots ells i amb l’escola. A més es podran descarregar una aplicació als smartphones perquè sigui de fàcil accés.

4. Bloc: serà un canal participatiu on els alumnes penjaran coses d’interès sobre la llengua. És un canal unidireccional ja que no s’espera cap retracció.

5. Youtube: serà un canal informatiu on els alumnes que no puguin assistir a classe podran consultar-la a través del vídeo penjat a youtube. Aquest també serà unidireccional.

6. Telèfon: Serà un canal informatiu a través del qual s’informarà als alumnes de les assistències dels professors.

Tots aquest Canals ja existeixen però nosaltres volíem anar més enllà i hem creat l’EOIXS.

Les ESTRATÈGIES que seguirem es basaran en crear continguts de qualitat i actualitzacions constants. Es caracteritzaran per tenir una forta presència humana, transparència, transformació del client en marca i ser orgànics. Seguint el lema de Joseph Ajram A la xarxa és millor qualitat que quantitat”. Ho avaluarem a través de Google Analytics, klout, Twitrratr i Google RageRank.

L’ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING que volem desenvolupar té per objectiu donar a conèixer els cursos d’anglès, francès i alemany que es realitzaran durant el Nadal a l’EOI del Maresme. El públic objectiu serà qualsevol persona major de 16 anys amb ganes d’aprendre. Ho farem mitjançant la pàgina de Facebook, Twitter, la web personal i l’EOIXS. En cada un d’aquests Canals farem un seguit d’accions ja siguin entrades, posts o tweets. A més es faran concursos, esdeveniments i sorteigs per fomentar la participació en aquest curs.

Com a CONCLUSIÓ podem dir que cada canal tindrà el seu propi objectiu concret. Volem aconseguir un posicionament a la ment del consumidor, crear una imatge de marca i amb l’EOIXS fomentar les relacions.

Grup CINC:
Cynthia Carbó
Clara Enríquez
Ivet Jornet
Núria Solé







1 comentari:

  1. La incidencia que té a les xarxes no és prou contundent, analitzaria que principalment volem arribar a un públic adult doncs estem parlant de cursos adreçats a persones de més de 16 anys, per això hem de tenir en compte que aquest públic té moltes ocupacions prioritàries, per tant s’hauria de fer molta publicitat a les xarxes i una de les coses que proposaria és estar a youtube doncs com estem parlant d’un públic adult predomina més l’interés de visualitzar el que es fa a l’aula que el que t’ho expliquin.

    ResponElimina