diumenge, 11 de desembre del 2011

Ocio Vital




Situació de l’empresa

Ocio Vital és una agència de viatges mixta, especialitzada en el turisme d’experiències al voltant de la gastronomia i el vi, situada al centre de Barcelona. Comercialitza productes enogastronòmics per a tot tipus de públic interessat en el sector, ja sigui professional o aficionat, curiós o expert, individual o corporatiu. L’empresa ha estat creada per entusiastes del sector turístic com són: consultors turístics; gastronòmics; enòlegs; psicòlegs i consultors en relacions públiques.

Aquest negoci va néixer per satisfer les necessitats d’ un segment de mercat cada cop més present a la nostra societat. Es tracta de turistes que busquen experiències que van més enllà del típic paquet turístic, és a dir, cerquen emocions i sensacions a través del viatge . Un altre motiu que els va portar a la constitució de l’empresa va ser la carència d’agències que comercialitzessin aquest tipus de producte i la poca oferta de paquets enogastronòmics.

Presència a la xarxa

La seva presència dins de la xarxa és bastant escassa, tenen molt que potenciar, però no ho estan aprofitant.

Disposen d’una pàgina web pròpia (www.ociovital.com), disponible en 3 idiomes, en la que hi ha alguns continguts gastronòmics, tot i que escassos; publicitat; vídeos; apartats dedicats al seu producte; links, només compta amb 2 enllaços; informació d’Espanya, de la mateixa web i la possibilitat de contactar amb ells.

Hi ha un enllaç al blog desde la mateixa pàgina web. Està obert des de l’any 2008, amb un total de 32 posts contats i pel que hem comprovat, cada any ha anat a menys en quan a actualitzacions, arribant a només 1 post durant el que portem de 2011. Al blog també hi ha feeds RSS per iGoogle.

La seva comunitat la trobem a gastronomicum.ning.com, una xarxa social pròpia amb un total de 573 membres. Disposa de fotos, vídeos, posts, creació d’esdeveniments, grups... tot aquelles eines necessàries per mantenir una bona relació amb persones interessades en el món enogastronòmic.

Ocio Vital fa un ús poc regular de les xarxes socials. Té 3 pàgines a Facebook: dues com a empresa i una tercera com a usuari. No entenem perquè en té tres, si totes estan igual de deixades i oblidades: en una d’elles, la penúltima actualització es va fer al Març mentre que la última a l’Octubre. A l’altra no s’actualitza des de 2009. Tampoc responen a preguntes que els hi formulen els usuaris. La que apareix com a usuari està vinculada a Twitter i té una mitja de 4 actualitzacions per setmana. Només 68 persones la segueixen.

Presència fora la xarxa

La presència d’Ocio Vital fora del món de les xarxes socials està més afavorida, ja que ha participat en els següents esdeveniments o canals:

  • Participació a la Fira Barcelona Degusta, Alimentaria
  • Catalunya Radio: Temps de Vermut. Suplement estiu.
  • Comunicatur.info: Manuel Colmenero, d'Ocio Vital, explica al Debat de Comunicatur la seva experiència com agència especialitzada en empaquetar productes a mida.

Quins són els nostres objectius?

Per començar, el primer objectiu que ens hem marcat és el de revitalitzar la seva presència a Facebook i Twitter, la qual està actualment bastant morta i conseqüentment empitjora la seva imatge. Si aconseguim augmentar el nombre d’aportacions a la xarxa, també s’incrementarà el nombre de seguidors, el que permetrà arribar a un públic potencial molt més extens. A més a més, el seu bloc està bastant oblidat, per això seria interessant intentar actualitzar-lo com a mínim un cop per setmana per generar més visites i participació.

Un altre objectiu que ens marquem és intentar crear vincles d’unió amb el màxim nombre de xarxes socials gastronòmiques possible, per tal de fer arribar el producte d’Ocio Vital a tants clients que els apassioni el món de la gastronomia com sigui possible.

El darrer objectiu i el més costós, encara que creiem que ens pot donar molt bons resultats, és el de crear la nostra pròpia aplicació per IOS i Android. L’ús que li volem donar és el d’accés a les actualitzacions de Facebook, Twitter, Blog i xarxes socials gastronòmiques.

Quin és el nostre públic?

Volem arribar a totes aquelles persones que els apassiona la gastronomia, ja siguin amateurs que els agrada cuinar i menjar bé, estudiants d’hostaleria o xefs professionals. La nostra intenció és que aquests usuaris comparteixin els nostres enllaços i les nostres actualitzacions. També seria interessant que comentessin les opinions i valoracions d’altres usuaris sobre els nostres productes.

Quines eines o canals utilitzarem per fer-ho:

La nostra idea és utilitzar les xarxes socials genèriques com Facebook, Twitter i YouTube per fer arribar la nostra empresa a tot el públic en general. Llavors, per tal de contactar amb els amants de la gastronomia establirem vincles amb xarxes socials especialitzades sobretot espanyoles i amb algunes d’internacionals: Gastronomicum, Yumit, Vinos y recetas, Yvinos, Cookshow, Foodspotting, Guiaga, The Staff Canteen, Um Prato Português i Food Network. Finalment, intentarem arribar als estudiants de gastronomia fent pactes amb algunes escoles: Hofmann, Cooking Club, Escuela Superior de Hostelería, Escuela de cocina Luís Irizar, Harina Blanca, Escuela Internacional de cocina, Escuela de Hostelería y Turismo La Rioja i Le Cordon Bleu.

Quina és la finalitat en aquest canal? A qui ens dirigim? Quina estratègia seguirem i com l’avaluarem?

Per començar, dividirem els canals en tres grups, el primer d’ells són les xarxes socials genèriques: Facebook, Twitter i YouTube. La finalitat que esperem aconseguir és fer arribar la nostra empresa al màxim nombre d’usuaris possible, independentment de que els agradi el món de la gastronomia o no. L’estratègia que seguirem per Facebook i Twitter serà similar; consistirà bàsicament en publicar regularment a la xarxa novetats sobre l’empresa, ja siguin: rutes de la temporada, receptes estrella, aparició d’Ocio Vital en els mitjans de comunicació..., interactuar amb el client responent les qüestions que pugui plantejar i prestant atenció als seus comentaris. YouTube l’utilitzarem per donar a conèixer els vídeos promocionals dels productes que presentarem cada temporada.

Les xarxes socials gastronòmiques tindran un altre ús. La idea és arribar a un acord amb les diferents xarxes per a que ens deixin posar un banner a la seva pàgina, des del qual hi hagi accés directe a la nostra web i la possibilitat de fer-te seguidor a Facebook i Twitter. D’aquesta manera podrem arribar a un públic molt més afeccionat a la gastronomia, que li pot interessar fer una ruta gastronòmica, un curs de cuina o un tast de vins amb nosaltres.

Finalment, pactarem amb les escoles la possibilitat de fer venir als alumnes als nostres cursets / rutes per fer-los guanyar experiència en el sector i adquirir un diploma. La nostra intenció seria posar a la web de l’escola un link on informi sobre els cursets / rutes que es realitzen cada mes.

L’avaluació de si la nostra estratègia té èxit o no la farem comprovant quantes persones els agrada i parlen de nosaltres a Facebook, els tweets que realitzin, mirant també els seguidors que tenim a Twitter i revisant la situació de l’empresa, si ven més o menys.

Estratègia de màrqueting: augmentar el nombre de seguidors a les xarxes socials

El nostre objectiu és arribar i aconseguir molts més seguidors a Twitter i a Facebook, ja que si ho aconseguim, serem molt més coneguts i arribarem a un segment més ampli. Concretant però, volem arribar a 5.000 seguidors a Facebook i Twitter en un període no superior a 6 mesos, ja que és una xifra que creiem assequible.

A través d’aquestes dues xarxes ens dirigim a un públic més general, ja que les persones que de veritat estan interessades en l’enogastronomia, visitaran abans xarxes socials especialitzades, que genèriques. Per tant, volem donar a conèixer la nostra empresa i el producte enogastronòmic a persones que aquest tema ni els va, ni els ve; de manera que pensin en nosaltres quan vulguin anar a fer un tast de vins o una ruta gastronòmica. Per tal de guanyar seguidors a Facebook i a Twitter durem a terme les següents accions:

  • Fer actualitzacions periòdicament i respondre a les preguntes formulades pels usuaris/clients.
  • Publicar a Facebook una recepta d’alguna de les rutes de la temporada un cop per setmana. Enllaçar que a Twitter l’entrada realitzada a Facebook per facilitar la difusió.
  • Realitzar enquestes a Facebook, en les que hi hagi la possibilitat d’entrar en un sorteig i guanyar algun dels nostres productes.
  • Anunciar que cada cop que augmentem en 500 usuaris més, realitzem sortejos entre tots els nostres seguidors.

Link del Prezi à http://prezi.com/gmuijcq2glsu/ocio-vital/

Víctor Albornà

Marc Barceló

Rosa M. Forcadell

Pau Pérez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada