diumenge, 11 de desembre del 2011

D I K E R G Y M


Dikergym és un gimnàs situat a Tordera. Si fem un cop d'ull ràpid a la seva presència a la xarxa, veiem que és pobre i està mal enfocada. No té pàgina web pròpia i per trobar alguna informació rellevant (telèfon, direcció, com arribar-hi) fent servir el cercador Google nomès en trobem a amarillasinternet.com, infoguiabarcelona.com i a un cercador online de gimnasos (infogimnasios.com) i ens apareix com a “gimnasos de la zona de Barcelona però poblacions” a la plana “Gimnasos de Mollet del vallès”.

Dikergym nomès fa servir una eina social media a la xarxa, la qual és un grup a Facebook. Aquest grup és del estil antic (pràcticament igual a una pàgina 'fan') i està oberta a tothom. Està administrat per dos persones que no sabem de bona mà si treballen a la companyia, així que be podria ser un grup aliè al gimnàs. Això es demostra amb l'ús que se'n fa. Els administradors buscàven feedback (l'última publicació va ser del Gener d'aquest any) per part dels integrants del grup però nomès de relacions socials entre ells. S'informen de diferents events que es fan al gimnàs com per exemple combats de boxa, amb alguna publicació i videos, però al final el grup es feia servir per socialitzar.

D'aquesta manera, la seva posició com a marca dins de la xarxa és molt pobre. Nomès les persones que van al gimnàs tenen coneixement d'aquest i dubtem que gaire gent hi hagi acudit per la presència que té l'empresa a la xarxa.

Objectius

  • Més presencia a les xarxes
  • Captar clients
  • Fidelitat
  • Reforçar la marca, fer-la coneguda
  • Organitzar events per que vingui gent al gimnàs. Personalitzat per target

Public

  • Gent zona Tordera, esportistes i fitness
  • Homes i dones. 16-70 (16-45) (45-70) Perfil de consumidor segons la piramide de Charlene Li.
  • Perfiil de consumidor segons la pirámide de Charlene Li és el consumidor que ‘comenta’. Al ser una empresa petita amb acció nomès a la zona de Tordera
El perfil ideal de consumidor a les xarxes socials per una empresa del tamany i les característiques de Dikergym sería el que es trova al tercer esglaó, un consumidor que 'comenta'

Eines que utilitzarem: Pàgina facebook, web amb consulta per xat, twitter, youtube, foursquare, flickr, xculpture

FACEBOOK

Finalitat

  • Crear consciencia de marca. Que la gent conegui el gimnàs mitjançant fotos i vídeos relacionats
  • + clients
  • Identificació: fer-se fan, seguir esdeveniments, participació en comentaris...
  • Crear bona harmonia i bon companyerisme.
  • Motivar a la practica de l’esport.

Ús: Perquè la pagina o l’empresa tingui realment incidència en el nostre públic o seguidors el que hem d’intentar es fer-ne un ús continuat de la pagina, i sobretot amb bones aportacions, com fotos noves, vídeos nous, perquè la gent estigui interessada i participi constantment a la nostre pagina, i d’aquesta manera aconseguir més ràpidament els nostres objectius.

Avaluació

Avaluarem els nostres resultats mitjançant els fans que ens segueixen, les persones que han parlat de nosaltres en algun moment del dia, el nombre de vegades que s’ha mirat una foto, i els seus comentaris, i el nombre de reproduccions que te un vídeo.

El nombre de persones que els i agrada alguna publicació o persones que assistiran a l’esdeveniment.

WEB

Finalitat: Que la gent obtingui informació que busca: horaris, com trobar-nos, preus, ofertes..

A quí ens dirigim? Tothom que vulgui saber qualsevol informació del nostre gimnàs, com conèixer noves activitats o ofertes

Us: L’ús que en farem serà bàsicament el de respondre preguntes del nostre xat intern, i de manera puntual canviar, modificar o ampliar la Informació de la pagina d’inici.

Avaluació: S’avaluarà la rendibilitat de la pagina segons el nombre de visites i clics.

TWITTER

Finalitat

  • Promocionar esdeveniments que es duguin a terme al gimnàs
  • Caire participatiu: Intenció bidireccional.
  • Promocionar productes de fitness de la marca NutriSport. Patrocinadora oficial del gimnàs.

A qui ens dirigim?

  • Públic target 16-40 anys
  • Resident a Tordera o voltants.
  • Poder econòmic baix- mitjà
  • Disponibilitat de temps lliure

Quina estratègia es durà a terme?

- Ús: Participatiu. Els consumidors podran interactuar amb els entrenadors del gimnàs, preguntar-li qualsevol dubte, etc.

- Freqüència:S’afegiran nous esdeveniments del cap de setmana cada dilluns. Ex: Combats de boxa, muay thai, karate, sortides amb bici, sopars, etc.

- Contingut:Tots els esdeveniments del gimnàs. A més, es farà promoció dels productes de fitness.

Com s’avaluarà aquesta estratègia?

Mitjançant: Twitts per setmana, per dia. Enquesta quan una persona s’apunti, preguntant com ens va conèixer.

XCULPTURE

Finalitat

  • Promocionar i posicionar el gimnàs com un gimnàs interactiu i obert.
  • Caire participatiu: Intenció bidireccional. Els clients poden opinar sobre el gimnàs, i sobre les rutines i exercicis que posteja el gimnàs.
  • Funció blog.
  • Donar a conèixer el gimnàs i les seves activitats.

A qui ens dirigim?

  • Públic target 16-40 anys
  • Resident a Tordera o voltants.
  • Disponibilitat de temps lliure

Quina estratègia es durà a terme?

- Ús: Participatiu. Els consumidors podran interactuar amb els entrenadors del gimnàs, preguntar-li qualsevol dubte, etc. A més, podran tenir accés a totes les rutines del gimnàs i exercicis que posteja, que podran comentar.

- Freqüència: S’afegiran nous esdeveniments del cap de setmana cada dilluns. Ex: Combats de boxa, muay thai, karate, sortides amb bici, sopars, etc. A més, es penjaran dues rutines per mes, i vídeos on l’entrenador del gimnàs mostrarà com es duu a terme l’exercici correctament.

- Contingut:Tots els esdeveniments del gimnàs. Rutines i exercicis.

Com s’avaluarà aquesta estratègia?

Mitjançant: Opinions a la setmana, al mes. Nombre de fans.

FOURSQUARE

Finalitat

  • Fer arribar el gimnàs a més gent
  • Coneixament a la xarxa
  • Rebre una bona imatge de marca per part consumidors
A quí ens dirigim?
  • Persones de 16-30 anys
  • Clients del gimnàs
  • Coneixedors d'aquest tipus de XS
Estratègia que es durà a terme
Ús: Participatiu. El "treball"serà part dels usuaris
Frequència: Informarem a cada nou client
Contingut: "check-in", opinió dels clients

YOUTUBE

Finalitat
  • Promocionar gimnàs
  • Informar d'esdeveniments
  • Reforçar imatge de la marca
A quí ens dirigim?
  • Persones de 16-45 anys
  • Clients o no
  • Esportistes o culturistes
  • Coneixedors del Youtube
Estratègia que es durà a terme
Ús: Informatiu
Frequència: cada esdeveniment o video publicitari
Contingut: videos dels esdeveniments i promoció d'aquests. Clients del gimnàs parlant...

FLICKR

Finalitat
  • Atraure clients al gimnàs i a esdeveniments que es fasin
  • Atraure participació al canal
  • Reforçar imatge
A quí ens dirigim?
  • Persones entre 16-40 anys
  • Resident Tordera i voltants
  • Aficionats a la fotografía
Estratégia que es durà a terme
Ús: Participatiu. Qualsevol pot enviar les seves fotografíes
Frequència: ajustada als events
Contingut: fotografíes dels esdeveniments i publicitat d'aquests.


CONSUL GRUP
Marc Donadeu
Eric Pujol
David Romero
Clàudia Capdevila

Link:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada