dijous, 13 d’octubre del 2011

El poder del Prossumidor, l'evolució del consumidor.

Neix la figura del prossumidor, fusió del productor, el professional i el tradicional consumidor. Internet ha revolucionat el concepte de consumidor.



Internet ha cambiat radicalment els estils de vida i els usos socials que fan de la xarxa els ciutadans. El consumidor tradicional que digeria sense posar en dubte tota aquella informació que provenia de grans empreses s'extingeix per donar pas al prossumidor. Es tracta d'un nou consumidor que es caracteritza per disposar de més informació, que intenta actuar com a canal de comunicació amb els seus iguals, i sobretot, es comunica amb les persones a un nivell d'igualtat, que fins fa pocs anys semblava impensable.

La paraula prossumidor és una combinació entre 2 paraules, productor i consumidor. La diferència es que els productors fan diners, els consumidors els gasten i els prossumidors fan diners mentre els gasten. Per tant, veiem que és una nova forma de veure una oportunitat de negoci on abans nomès hi havia una disminució del saldo bancari.


La mentalitat i el comportament del Prossumidor

La diferència de la mentalitat del consumidor amb la del prossumidor, és que el primer sempre esta pensant, com la gran majoría de la població, que la seva funció és arribar ha tenir un bon treball per guanyar més diners i al mateix temps gastar-los. Alguns fins i tot arriben a pensar que la millor manera d'estalviar és comprant amb descomptes, ja que d'aquesta manera els productes sortiran a un menor cost, doncs és falç ja que estem gastant igualment.

Així podem afirmar que el prossumidor té un pensament diferent, que el fa ser proactiu, compromès amb el seu entorn i àvid lector de la premsa digital. El nou concepte de social media s'encarrega de satisfer les exigències del prossumidos establint una nova forma de comunicació entre les persones i les organitzacions, amb un to més proper, creible i humà.


El prossumidor vol solucions més senzilles, amb menys proveïdors, menys marques, menys intromissió a la seva vida privada, menys confusió, i en canvi, més productivitat. Per això considera als altres prossumidors com els seus millor aliats alhora de fer la compra, és a dir, tenen en compte les seves experiències abans de donar el pas d'adquirir qualsevol producte perquè confien en ells.

No volen perdre diners, ni sentir-se estafats, i tampoc malgastar el seu temps. Volen sentir-se audaços i experimentar noves situacions sense por a que siguin extremes, perquè són persones equilibrades, responsables i compromeses.

http://traver-pacheco-sanchez.suite101.net/el-prosumidor-el-poder-del-nuevo-consumidor-a23800

El present i futur dels prossumidors

Amb cada vegada més freqüència són els consumidors els que busquen informació fiable i objectiva a la xarxa, i en moltes ocasions, acaben obrint el seu propi blog o perfil per instaurar-se ells mateixos com a fonts. Així s'ha creat el prossumidor que cada cop evolucionarà més cap a un consumidor ja no nomès usuari, si no com a productor de continguts que en ocasions poden arribar a fer entorpir la compra d'un producte.

Aquests nous homes estan protegits enfront del màrqueting ja que en general son usuaris que busquen molt activament la informació, utilitzant diverses opinions i comparant-les. D'aquesta manera el màrqueting deixa de ser una cosa lineal i vertical, apareixent cada vegada més agents en un diàleg que com a mínim seria ja a 3 bandes (empresa - prossumidor - consumidor).


Conclusió

Personalment crec que el prossumidor és un individu amb major consciència social, és exigent, no creu en els intermediaris, desconfia de les marques ja que en molts casos no s'han complert les seves expectatives però a la vegada valora aquelles que es mostren honestes. És un cercador de solucions senzilles, que coneix allò que consumeix i exerceix una gran influència sobre els altres que el converteix en part d'un grup social que marca tendències actualment.

"Los consumidores pagan, los prossumidores ganan"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada