dimecres, 12 d’octubre del 2011

Les Xarxes Socials poden arribar a ser l'arma més poderosa del planeta?



Les xarxes socials són un mitjà de difusió que permet influenciar a uns altres. Permeten el nostre enriquiment cultural, afavoreixen la nostra creativitat i poden condicionar el nostre estat d'ànim al mateix temps que permet noves possibilitats de negocis.


Però les xarxes socials no són un concepte nou. El concepte que tots coneixem no solament es refereix a la nova
ona d'espais digitals per conèixer persones i mantenir antig
ues amistats, és una realitat que existeix des d'abans del descobriment de l'internet. No és més que una extrapolació del sistema de xarxes socials convencionals que existeixen fora de la xarxa des que l'home va desenvolupar les seves capacitats socials.


"Les Xarxes Socials van a demostrar que no estem sols", aquesta frase epressada per EduardPunset ens posa ja en antecedents de la connexió remota entre persones sense tenir en quanta en lloc des d'on estiguem ni el grau d'aproximació que puguem tenir al món 1.0 amb altres persones.
Ve a dir alguna cosa com: Ja no estàs solament, a l'altre costat de la teva pantalla hi ha algú que t'escolta... i que fins i tot pots exercir una influència (positiva o negativa) sobre la resta.







Quin és l'abast del poder de les xarxes socials?

L'ésser humà és social per naturalesa i moltes de les seves accions són fruit de les relacions i la influència que puguin exercir el seu grup d'amics o familiars. Alguns exemples:

  • El 68% de les persones va conèixer a la seva parella a través d'un intermediari que tots dos coneixien, solament un 23% de les persones va conèixer a la seva parella sense la intervenció de ningú.
  • Tens un 15% més de possibilitats que la resta de la gent de tenir un beu si un germà/a ha tingut un fill en els dos últims anys.
  • El risc de patir obesitat es triplica en el cas que tinguis un amic obès.
Font: http://www.julianmarquina.es/el-poder-de-las-redes-sociales

Èxit empresarial gràcies a Social Media

  • Xarxa de blogs IBM
El gegant blau ha tingut un èxit únic en els mitjans socials, això vinculat a la creació de nombrosos blogs. La companyia va oferir als seus empleats l'oportunitat de crear el seu propi blog, així com un compte de Twitter, la qual cosa els permet comunicar-se directament amb els clients. Això va portar a una tornada equivalent a prop de 100 milions de dòlars.

  • Turisme d'Austràlia (Queensland)
Aquesta campanya realitzada a través de Facebook, va atreure a més de 375 mil usuaris del lloc oficial de la campanya. En ella es recomanava als espectadors participar difonent mitjançant la inclusió d'altres plataformes de xarxes socials, com Twitter i YouTube, i oferint una recompensa. A causa d'aquesta campanya, les recerques en el lloc de Queensland van augmentar 40%, i prop de nou mil viatges a aquest estat d'Austràlia van ser adquirits directament des de la seva pàgina. Tot per un mínim de pressupost.

Font: http://www.altonivel.com.mx/16647-10-casos-de-exito-en-redes-sociales.html

Conclusió

Per el meu parer les xarxes online com Facebook, Twitter, entre d'altres, són les que ens situen en el centre del debat. La raó per la qual a la gent li interessen tant aquestes coses és perquè per primera vegada ho veuen. Gràcies a les xarxes socials, no només estàs connectat amb els teus amics més propers sinó amb els amics dels teus amics i la gent està començant a adonar-se que el que fa dóna els seus fruits en tota la xarxa social humana.
Com diria el senyor Punset, que no estem sols...


"El fascinant de les xarxes socials al món real és que manifesten les mateixes propietats que les xarxes socials que hem creat amb un objectiu concret" Eduard Punset

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada