dilluns, 17 d’octubre del 2011

El poder dels prossumidors:


El poder dels prossumidors:

Definició:

Un prossumidor és una persona que no espera a que li preguntin la seva opinió sobre algun aspecte sinò que de manera proactiva i directa expressa obertament el que sent. Aquest col.lectiu es consumidor de les xarxes socials, lloc on interactua amb la resta d’usuaris o seguidors.

El poder d’influència dels prossumidors:

El fet d’estar connectats fa que necessàriament perdin poder les nostres decisions perquè estem influenciats per la xarxa.

Gràcies a les xarxes socials podem aconseguir coses que nosaltres individualment no podem fer.

Prossumidors i Empreses:

Moltes empreses actualment gràcies als resultats dels prossumidors han pogut fer nous productes o serveis o bé millorar els ja existents. Per no parlar dels que gràcies el efecte de les xarxes socials s’han donat a conèixer inicialment a un grup reduït, d’amics o familiars i posteriorment gràcies a la xarxa de contactes dels seus propis contactes s’ha diversificat a la xarxa guanyant quota de mercat.

Opinió:

Considero que és una bona font de recursos, ràpida i econòmica.

Tens un bon contacte amb el client si ets una empresa i pots estar millorant constantment.

Bibliografia:

1)http://www.eclass.cl/comunidad/articulo/14904/los-prosumidores-tienen-el-poder

2)Fragment llibre Connected de Fowler, descarregat a la web oficial del llibre.

1 comentari:

  1. Sí. Jo també considero que les xarxes socials son una gran oportunitat per ampliar l'empresa. Però hem de tenir en compte la gran competencia que s'esta duent a terme en aquest sector. Les xarxes socials és clar que no tenen una funció concreta però, cada vegada més, s'estan deixant vendre pel mon empresarial ja que estan plenes de publicitat.
    És una bona manera de maximitzar beneficis sí, però la competencia no para d'augmentar. Tanmateix, tinguem en compte que només ens trobem al inici d'aquesta etapa digital. No sabrem com pot evolucionar.

    ResponElimina