diumenge, 16 d’octubre del 2011

LA GUERRA


La competitivitat americana a portat els seus productes arreu del mon, Facebook y Myspace en son un clar exemple veient la gran repercussió que han tingut en el mercat i en les nostres vides.
No obstant això, les respostes espanyoles s'han posat les piles en un temps una proposta autòctona amb només dos anys de vida, Tuenti, ja es líder al nostre mercat. Segons l'últim informe de l'auditoria d'Internet ComScore, aquesta empresa, amb seu a Madrid, és el lloc de contactes socials amb més tràfic al nostre país. Al juny de 2008 va obtenir 2.843.000 visitants únics al mes, enfront dels 2.279.000 de Hi5, els 1.200.000 de MySpace i els 1.164.000 de Facebook.
Tan important és el factor local en aquesta batalla?

Els experts no tenen massa dubtes. Víctor Pimentel, editor del popular blog sobre tecnologia GenBeta, creu que “la societat espanyola valora moltíssim el seu idioma natal en aquest tipus de plataformes. Com a usuari, no només tries un servei per a tu, sinó per a totes les teves amistats, i el nexe comú sol ser la llengua”
Aquesta barrera no ha passat desapercebuda i de mans de facebook i Myspace entre d'altres estan establint seus a Espanya i així personalitzar el seu producte per a una major adaptació, no obstant aquesta tècnica te alguns problemes. Aquests son el sentiment de cada persona per el que li es mes proper, ja que l’èxit d'aquestes xarxes no es mesuren en relació al numero de visites sino al numero de usuaris amb un perfil operatiu creat.
Així doncs puc concloure amb que malgrat l'esforç per adaptar-se als nous temps, cap recepta és eterna. N'hi ha prou amb recordar formats que arrasaven fa anys i que avui estan obsolets. És més, en qualsevol moment pot sorgir una nova fórmula que revolucioni Internet. El millor sempre està per arribar

Enllaços de interes:

video sobre la guerra de xarxes socials
Articles amb dades numeriques interesants

3 comentaris:

  1. Bons post. Té raó, i crec que si a Catalunya féssin una xarxa social en català tindria el mateix èxit que Tuenti a Espanya o més.

    ResponElimina
  2. Un d'aquests formats que comentes que fa anys arrasaven i avui han quedat a l'oblit podria ser el famossisim en el seu moment FOTOLOG. Això és un clar exemple de que els temps canvien i les modes també.

    Algú em sabria contestar perque Tuenti té més exit a Madrid que Facebook?

    ResponElimina
  3. estic totalment d'acord que les xarxes socials han entran en una guerra constant entre elles per conseguir tenir el màxim poder en les xarxes socials. Aquesta competencia farà que les empreses més petites acabin desaparaixent i ampliin el poder de les grans empreses.

    ResponElimina