diumenge, 23 d’octubre del 2011


Les xarxes socials són una gran oportunitats per a les empreses de restauració i “en certs models de negoci en poden sortir molt beneficiades”, segons va assegurar ahir Txaber Allué, professor de la Universitat Rovira i Virgili i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya, en el decurs de la jornada Fòrum Empresa que es va fer ahir en el decurs del Fòrum Gastronòmic. Allué és autor del videobloc El cocinero fiel, i és un dels blocaires de referència del panorama gastronòmic actual. Segons Allué, per a qualsevol empresa és important ser present en les xarxes socials perquè pots donar informació de l'empresa a temps real als teus clients i gratuïtament. “De moment la gent no té problemes per acceptar empreses entre els seus amics perquè tenir molts amics encara és un prestigi i això s'ha d'aprofitar”, va assegurar. Allué va citar l'exemple del restaurant Mugaritz, que ha contractat una persona a temps complet perquè es dediqui a posar informació a les xarxes socials i al bloc, i Etxanobe de Bilbao ha posat la carta de vins a l'Ipod.

Allué va participar en la taula rodona moderada pel gerent del grup Costa Brava Centre de Vall-llobrega, Martí Sabrià, i en la qual participaven també Manel Puigvert, de Les Cols, d'Olot, i el propietari de Can Jubany de Calldetenes, Nandu Jubany. Puigvert va explicar que no entén el restaurant com un lloc on només té importància la cuina i el menjar, sinó en la seva globalitat, ja que l'entorn també és important. “El client recordarà l'experiència sensorial”, va afirmar. Puigvert va comparar l'equip del restaurant amb una orquestra “en què tothom ha de tocar de manera harmoniosa”.

Per la seva banda, Nandu Jubany va manifestar que sense somni i esforç no s'arriba enlloc. “Per muntar un bar o restaurants està bé acompanyar-te de la gent amb qui confies però també s'ha de creure en un mateix”, va assegurar. Va dir també que actualment té 72 treballadors i que “tots els que són pals de paller de l'empresa han format part del planter de casa”.

Per la seva banda, Martí Sabrià va explicar que a l'Estat espanyol hi ha 80.000 establiments que donen menjar i això vol dir que són molts que s'han de “partir el pastís, que moltes vegades és escàs”. Segons Sabrià, “el sector cada dia es reinventa i cada dia ha de crear satisfacció”.

Una altra de les taules del fòrum, titulada L'empresa de restauració, principals conceptes de gestió, va ser moderada per Alejandro Lago d'IESE Business School. Hi va participar l'empresari propietari de 22 restaurants amb 13 marques i 2 franquícies Artemi Molla, d'AN Grup, i el president i fundador del grup Sagardi, Iñaki López, especialitzat en la cuina basca de qualitat i, actualment, diversificat en altres conceptes del sector amb diverses marques.

El Fòrum Empresa el va tancar David Parrramon, del Grup Vilar Riba, que va parlar sobre com controlar la gestió de l'empresa de restauració.

1 comentari:

  1. Està molt bé contractar una persona a temps complet perque gestioni les teves xarxes socials i blogs com en el cas que comentes del Restaurant Mugaritz. Però això suposa un cost molt elevat i moltes empreses no poden fer front a aquestes despeses, per tant son ells mateixos els encarregats de gestionar tot el social media de les seves empreses i generaltment no saben fer-ho. Crear un perfil de Facebook per a la teva empresa està molt bé però no n'hi ha prou. S'ha de saber com i perque es fa, sinó no té sentit

    ResponElimina