diumenge, 16 d’octubre del 2011

El poder está a les xarxes

El potencial de les Xarxes Socials
Gràcies a les xarxes socials, les persones, siguin on siguin, poden mantenir-se en contacte amb els seus amics i familiars pel xat o vídeo (Messenger, MySpace, Skipe), poden arribar a conèixer als amics dels seus amics i participar en grups de qualsevol tipus (Facebook), poden com


partir imatges amb altres persones (Fotolog), poden seguir i ser seguits per altres en directe (Twitter) o fins i tot poden ampliar els contactes professionals i obtenir oportunitats profesionals (LinkedIn).

Teories de les xarxes socials


1-Els sis graus de separació

Hi ha una teoria nascuda de les xarxes socials que assegura que qualsevol de nosaltres podria estar connectat i accessible a qualsevol persona existent a la Terra amb l'ajuda de tan sols 5 intermediaris. Dit d'una altre

manera que amb els amics dels meus amics dels meus amics dels meus amics dels meus amics accediria a tota la població del planeta.

Aquesta teoria posa de manifest de forma contundent el veritable poder

de les xarxes socials. Per a qui vulgui aprofundir en aquesta teoria pot llegir el llibre del sociòleg Duncan Watts "Six degrees: The science of a connected age".
Precisament la primera xarxa social creada el 1997 es va cridar sixdegrees.com.



2-Màxim 148 amics

Molta gent presenta un afany desmesurat a acumular "amics" connectats a la seva xarxa com si d'una competició es tractés. No obstant això, aquestes xarxes tan nombroses s'acaben desvirtuant i el tracte amb la majoria dels membres de la xarxa es converteix en inexistent.

Va ser el 1992 quan un antropòleg anomenat Robin Dunbar va estimar que el nombre màxim d'integrants que una comunitat hauria de tenir perquè fos estable seria de 148. Més enllà d'aquesta xifra la comunitat s’hauria de desmembrar en grups més reduïts i conformar una estructura global piramidal amb diferents jerarquies de comandament.

3-Els tres graus d'influència
Hi ha una regla anomenada la dels tres graus d'influència que determina el grau d'influència que tenim sobre els nostres amics, sobre els amics dels nostres amics i sobre els amics dels amics dels nostres amics. Aquesta regla indica que si una persona és obesa la probabilitat que els seus amics siguin també obesos serà del 50%, els amics dels seus amics un 20% i els amics dels amics dels seus amics (tres graus d'influència) un 10%. Partint d'aquesta premissa i amb l'accés a un nombre tan ampli de "amics" que es té des de la xarxa un pot imaginar el poder que es pot exercir des de qualsevol d'aquestes comunitats entre els seus membres.


Per més informació:

http://www.juanramonruiz.com/2010/09/el-poder-de-las-redes-sociales.html

http://www.julianmarquina.es/el-poder-de-las-redes-sociales

La importància en les empreses


Facebook:
1. Ajuda a conèixer millor als teus clients i que ells et coneguin més a tu: Pots saber a quin tipus de persones els interesses més, l'edat, domicili, gustos, etc. D'aquesta manera podrem segmentar millor els nostres consumidors, conèixer quin tipus de productes o serveis els pot interessar més, a més de tenir la possibilitat de tenir comentaris i suggeriments de forma directa.

2. És la millor manera per comunicar un esdeveniment, una promoció o un nou producte: Si tens un petit negoci i vols que els teus clients s'assabentin de tot sobre tu: esdeveniments, promocions o llançaments de productes, és una eina ràpida i eficaç per aconseguir que molta gent estigui al dia de la teva empresa i els teus productes.

Twitter:

1. Tenir presència de marca: Gràcies a Twitter podem estar presents en aquest gran món de microblogging on milions d'usuaris, poden seguir i "retwittejat" (publicar els teus continguts) en el seu compte personal. Has de tenir en compte què publicar i que el contingut sigui interessant per als teus seguidors, així com també donar-te el temps de conèixer-los i conversar amb ells.

2. Es pot emprar com un canal de servei al client: més d'atendre als teus clients per via telefònica, sigues innovador i afegeix el servei online, és molt més ràpid i barat, a més que pots respondre en temps real, des del teu mòbil fins i tot.

3. Enganxa als consumidors: Molts usuaris veuen twitter com un entreteniment ia diferència de la publicitat convencional, els agrada saber notícies sobre les empreses, sobretot si els donen a conèixer promocions o descomptes i fins i tot concursos.

Blocs:

1. Més fàcil d'actualitzar que una pàgina web: No cal que ho actualitzis cada dia, però sí que ho actualitzis sovint intentant que el contingut generi valor per a les teves potencials consumidors.

2. Humanitza a l'empresa: Ja no és vista com una empresa antiga i llunyana.Gràcies als blocs, les empreses es tornen més humanes i permet que els consumidors puguin conèixer qui són part d'ella.

LinkedIn:
1. Crea una comunitat de treballadors i seguidors de la teva empresa: A través de la pàgina de Linkedin de la teva empresa, pots mostrar als clients que formen part d'ella, amb accés a cada un dels seus perfils professionals.

2. És una eina eficaç per promocionar-se en el món online: Amb aquesta xarxa social, podem promocionar la nostra empresa de manera barata, ràpida i senzilla.Tenir presència a la web avui en dia no és difícil però Linkedin és la xarxa social de professionals més valorada actualment. Per això, a més d'oferir una imatge humana de l'empresa ens dóna una visió més professional.

http://es.qdq.com/blogs/marketing-online-pymes/social-media/ventajas-redes-sociales-pymes/

http://www.soloingles.com/entrevista.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada