dijous, 10 de novembre del 2011

Al Facebook, agrada més Coca Cola, però es parla més d’Starbucks

Pot ser que no ens agradi el seu cafè, o que els seus productes ens semblin cars. Potser que ens encanti passar-nos hores asseguts en les seves butaques o que no puguem viure sense un dels seus Frapuccinos. El cas és que sigui com sigui, Starbucks s'ha convertit en una icona global, i les xarxes socials no han fet sinó augmentar la seva popularitat.

El fet de que sigui una marca reconeguda a nivell mundial fa que, ni més ni menys, en aquest moment l’empresa compti amb més de 25 milions de fans a Facebook. Per tant, és indiscutible que té una bona base de fans. I aquesta és la principal finalitat de la presència de Starbucks a Facebook; ja que considerant que facebook trenca fronteres entre nacions i continents, l’empresa ha pogut recomptar i recopilar totes les persones que tinguin un mínim interès cap a ells. Però, perquè tant d’èxit? Es evident que amb tantíssimes persones l'empresa ha de mantenir la pàgina de fans constantment activa. És a dir, no tan sols s’ha conformat amb reconeixement mundial sinó que contínuament està millorant la seva Xarxa Social i està utilitzant aquestes eines per no deixar de millorar la seva imatge social i les seves vendes.

Abans de tot, l'empresa dels frapuccinos més famosos del món es van asseure a pensar com utilitzarien les xarxes. Primer amb la formació de persones que s’impregnessin de la filosofia de l'empresa i la contagiessin al client. Després van construir un DAFO: han de saber, a qui contestar, quan i com. Utilitzant eines de tipologies diferents.

Com Twitter amb una estratègia de compromís on es produeix un feedback fort i constant amb els seguidors.

O Youtube sent una gran galeria de vídeos comercials i informatius, ha demostrat ser una estratègia que incrementa positivament l’exposició de la marca. Per altra banda, la xarxa social personal “My Starbucks Idea” on s’escolta i s’integra al client. I també el blog “Ideas in action” que permet al consumidor formar part de l’empresa. Però en el cas de Facebook l’estrategia va ser de contingut.

Concretament, podem observar diferents tipus de pàgines a seguir a facebook que facin referència a la marca. La primera de totes és la pàgina principal de la marca, que té 25.966.592 "m'agrada", 152.545 persones la segueixen i 3.368.537 persones l’han visitat.

A més hi han les pàgines per països. Starbucks Philiphines, Starbucks Mexico, Starbucks Indonesia, Starbucks UK, Starbucks España,etc Per exemple la d’Espanya té 126.264 "m'agrada.

Però també existeixen les pàgines dels establiments dels diferents Starbucks que hi ha dins d’una nació, com per exemple Starbucks Consell de Cent (Barcelona), Starbucks Callao (Madrid), Starbucks Constitución (Sevilla). I finalment està la pàgina de producte: Starbucks Frappuccino que recull 7.907.277 "m'agrada".

En la pàgina principal, un dels elements més actius de la pàgina de Starbucks, i dins de Facebook en general, són les fotografies. Les pujades amb regularitat per part de la marca i les etiquetes que en fan els mateixos fans, aconseguint desenes de milers “m’agrades” en una sola foto.

Per altra banda, constantment comparteix informació dels seus diferents blogs i els esdeveniments que organitza als quals convida a assistir als seus fans.

Per exemple, una de les campanyes a Facebook va ser la de la “tassa reutilitzable” s’ oferia cafè gratis o bons descomptes en les begudes a tots aquells clients que portaven un bol reutilitzable a la cafeteria. No només va ser una manera de tenir cura del medi ambient, sinó que com a conseqüència va fer créixer en totes les xarxes socials en un bon percentatge.

O mencionar també la Campanya de fidelització “All You Need Is Love”. La marca va convidar els seus fans de facebook a pujar vídeos cantant els famosos Beatles. La marca va donar diners en la lluita contra el VIH a l'Àfrica. Fins i tot músics famosos van ajudar. El que va aconseguir: diners per a la causa, reputació i compromís de la marca. Tant va ser la col · laboració que es va obtenir el Guinness World Record de més països cantant simultàniament una cançó.

A més a més, al igual que a Twitter, manté fòrums de discussió oberta en què convida als seus fans a que l'ajudin a millorar.

Resumint la visió general sobre l'estratègia de Starbucks en els mitjans socials és que l'empresa ha creat un diàleg ampli amb els clients, permetent crear un fortíssim feedback i rebre resposta a les seves preocupacions, combinant i integrant diversos canals, en una estratègia àmplia que inclou la participació i la creació de relacions dinàmica, proactives i compromeses.

Webgrafia:
www.prestigiaonline.com
www.socialstore.es
publikda.espacioblog.com
www.revistapym.com
blogs.lavanguardia.com/enlaces-del-dia/tag/starbucks/
www.incubaweb.com


Prezi link

http://prezi.com/jskc9qnjz_7t/al-facebook-agrada-mes-coca-cola-pero-es-parla-mes-dstarbucks/

Andrea Averion
Xènia Juanola
Hèlia Rocha

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada