dimecres, 9 de novembre del 2011

Realment són tan diferents?

A arribat un punt que la varietat de xarxes socials que tenim a la nostre disposició és enorme i que ja no sabem perquè serveix cada una- Quan es parla de xarxes socials ens diferencien dos tipus: les xarxes personals i les xarxes professionals, però realment són diferents? realment serveixen per coses distintes? Ja que en teoria el facebook, per exemple, és una xarxa de caràcter personal però hi ha moltíssimes empreses que l'utilitzen de forma professional...

L'objectiu principal de totes les xarxes de caràcter personal consisteix a connectar als usuaris i crear una gran comunitat. Permeten localitzar amics, mantenir amb ells un fluid contacte, saber el que estan fent a cada moment i també establir noves amistats.

Els internautes acudeixen a aquestes xarxes principalment a la recercad'entreteniment i distracció.

A part de connectar als usuaris, les xarxes socials han desenvolupat moltes altres aplicacions amb la finalitat d'atreure a un major nombre de gent possible. Permeten compartir vídeos, fotos, manar missatges, deixar comentaris, fer regals, , organitzar esdeveniments, participar en grups temàtics…

Es preveu que en 2012 hi haurà 800 milions d'usuaris connectats a les xarxes a través del telèfon móvil. Alguns exemples de xarxes socials personals poden ser: twitter, facebook, tuenti, myspace...

Les xarxes professionals, d'altra banda, serveixen per mantenir contacte amb persones del teu mateix àmbit empresarial, fins i tot per resoldre dubtes de qualsevol tipus (els fòrums de discussió i intercanvi d'opinions sol ser habitual). Les xarxes socials professionals, com Linked In, Xing i Viadeo, poden ser un eficaç aliat sobretot per a càrrecs executius o amb certa responsabilitat que busquen noves oportunitats, però el perfil en qualsevol d'aquestes xarxes no és únicament un currículum en Internet, sinó que requereix que l'usuari sigui actiu per construir la seva xarxa de contactes. En cas contrari no serveixen per res.

Amb les xarxes personals pretens establir una relació amb els altres usuaris, per contra, a les xarxes professionals aquesta relació és laboral; l’usuari no pretén aconseguir molts contactes, sinó que encara que tingui pocs contactes aquests siguin de qualitat, li puguin proporcionar feina o facilitar la manera de trobar-ne. De tota manera aquest perfil professional no ha de pretendre aconseguir el seu objectiu al primer dia, sinó que ha d’anar treballant el seu perfil i la seva xarxes de contactes.

Enllaços:

http://ntic.wikidot.com/redes-sociales-profesionales-y-personales#toc1

http://es.wikipedia.org/wiki/Red_social#Redes_sociales_en_Internet

http://www.redessocialesmim.blogspot.com/

http://mas.levante-emv.com/especiales/redes-sociales/redes-sociales/47-las-redes-sociales-de-caracter-personal.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada