diumenge, 20 de novembre del 2011

El país es crea el 4/05/1976 de mà dels seus fundadors: José Ortega, Jesús de Polanco i Juan Luis Cebrián. La seva ideologia política és social liberalista. Aquest diari pertany a l’editorial del Grupo Prisa, el seu director és Javier Moreno.
Es distribueix en llengua espanyola i té un cost de 1,20€ (dilluns a dissabte) i el diumenge 2,20€. Tot i que es pot accedir a l’informació diariament per Internet. El promig de tirada del 2010, segons l’Oficina de Justificació de la Difusió, és de 473.407 exemplars i el promig de difusió és de 370.080 exemplars.
Té la seva seu social a Madrid, però també té delegacions a Barcelona, Sevilla, Valencia, Bilbao i Santiago de Compostela. També disposa d’una edició global impresa i distribuïda a Amèrica Llatina.


Canals de Xarxes

“El País” está en xarxa a través de la seva web: www.elpais.com; el seu bloc: www.elpais.com/blog/; la seva web d’opinió: www.elpais.com/opinion/.
També permet als seus usuaris crear el seu propi bloc a través d’una aplicació a http://lacomunidad.elpais.com/. Aquí es poden veure tots els blocs dels lectors.

Un cop esmentades aquestes xarxes socials no ens podem deixar de mencionar el seu perfil de Facebook: www.facebook.com/elpaissemanal/, www.facebook.com/elpais, de Twitter: www.twitter.com/#/el_pais aixì com d’Eskup: www.eskupelpais.com/index.html

Eskup és la xarxa social creada per “El País” amb l’objectiu principal de la paraula. La seva funció és dialogar sobre temes on l’important és el contingut. Aquesta xarxa et permet comentar fins a 280 caràcters, afegir fotografies i videos.
Trobem que hi ha el que s’anomena “el tablón” on hi ha una sèrie de subapartats: Lo que sigo, Todo, Privado, Mis Mensajes i Menciones. Tambè a la dreta hi ha temes per participar. Pots conectar el teu Eskup amb Twitter i Facebook.
No cal registrar-se per veure o seguir els comentaris d’altres usuaris que tenen Eskup però si que cal registrar-se per comentar o fer mencions al teu perfil o en d’altres.

També té un canal a Youtube propi del diari.
Com a curiositat val a dir que no tenen canal a slideshare.

Si mesurem el País en xifres quantificables podem observar que Twitter se situa en una posició capdavantera respecte a Facebook ja que a Facebook en parlaven 8458 persones el dia 14/11, en canvi, a Twitter ne’n parláven 858.916 persones.

Dades

· Facebook:
M’agrada: 103.987 a dia 14/11/11
En parlen: 8458 a dia 14/11/11
Posts: 30 comentaris cada hora.

· Twitter:

Seguidors:858.916
Seguint: 46.176
Posts:87.508
Llistes: 22.268

Del canal a la funció

El País com a mitjà de comunicació la seva funció principal és informar, difondre l’informació el més ràpid i el més lluny possible amb el mínim cost.
Les xarxes socials li permeten fer això, ja que són unes eines que no necessiten una inversió inicial per les empreses.
De manera considerem que són una molt bona oportunitat per tenir feed-back entre el lector i el diari.

Tant Facebook com Twitter tenen l’objectiu de comunicar, però gràcies a la interacció dels lectors també són un espai d’opinió i participació activa de tota la gent que comparteix l’acció comuna de llegir “El País”.
Facebook i Twitter són informatius alhora de penjar les notícies amb la posterior resposta i feed-back dels lectors à lectors versus diari.

Ús del 2.0

Segons l’acció que faci el diari “El País” té un ús o un altre del 2.0.

Quan el lector llegeix algun article o opinió al diari ja sigui en format electrònic o bé en paper s’estableix una relació bidireccional entre l’usuari o client i l’empresa o redacció. Ja que tot i que és l’equip de la redacció qui s’adreça primer al seu consumidor, desprès aquest pot respondre activament; i ho fa mitjançant comentaris al blog del diari, a les xarxes socials, o bé fent cartes a la secció pròpia pels lectors.

En un altre cas ens trobem una nova situació que es dóna quan es fan debats o temes oberts en que el feed-back és encara més obert i el diari està fent un reclam a la resposta de tots els seus usuaris. Aquí té un caire més participatiu, tot i que no deixa de ser una comunicació bidireccional.

Finalitat

La finalitat i missió d’aquest diari i objectiu comú en tots ells, és la comunicació. Una comunicació que tot i que ha d’esser objectiva sempre està influenciada per la ideologia que segueix l’empresa.

Missió Global

Des del nostre punt de vista creiem que són molt fidels amb el concepte de comunicar i de fer-ho per igual en totes les xarxes.

Informen als usuaris amb dades en temps real, el més veraç i objectivament possible. No utilitzen sistemes aïllats o especialitzats per ells, sinò que intenten arribar al màxim nombre de persones fent accions similars a la competència o utilitzen canals que els usuaris ja estàn adaptats des del momento zero. Això permet una entrada més ràpida al mercat i un accès més massiu.

Per la nostra part creiem que...

Tot i ser un diari que va ser creat l’any 1976 desprès la mort de Franco, com tots s’ha tingut que adaptar a les noves tendències que imposem entre tots dia rere dia.

Avui en dia el fet de comprar el diari en versió paper trontolla constantment ja que els usuaris estàn sobreinformats entre xarxes socials, televisió, ràdio, Internet, boca-orella.

La gent avui en dia cada cop menys es compra el diari, el consulta des de l’ordinador o bé des del seu “smart phone”.

Les preguntes que s’han de fer són:

· Fins quant la gent continuará comprant diari?

· Què haurem de fer ara per afegir valor al nostre negoci i diferenciar-nos de la competència?

Segurament acabaran venent les edicions del diari on-line, s’estalviaran costos d’impremta, transport, emmagatzematge, etc.

Tot serà més dinàmic i beneficiós alhora pel medi ambient.

Enllaços d'interès:

Prezi: http://prezi.com/yb94tijo8ywn/el-pais-suneix-a-les-xarxes/

Bubbl: https://bubbl.us/?h=b5e62/167cab/74nyH.6Vw5HIE

Bussiness Counsulting Group

AndreaAverion, XèniaJuanola, HèliaRocha

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada