dijous, 10 de novembre del 2011

Red Bull a Facebook

El que ha creat Red Bull és una interessant forma de segmentar els usuaris de Facebook, actualment facebook és una xarxa social horitzontal, tens des d'amics de la infància fins a companys de treball passant pels teus companys de l'equip de futbol. Red Bull a detectat aquesta situació i ha creat gràcies a la API un entorn on pots importar els usuaris de Facebook relacionades amb les activitats que Red Bull potencia, això, sumat a la creació de contingut específic per ser comentat pot crear una xarxa segmentada amb molt poc esforç.

La finalitat a través de les xarxes socials de RedBull es fer imatge de marca i no vendre’ns directament el producte, és a dir no parla del producte en concret, si no que es dedica a promocionar esdeveniments relacionats amb la imatge de la marca.

També té un apartat per promocionar la televisió de Red bull, un altre per buscar llocs vacants ... En conclusió vol donar a conèixer i a posicionar la marca dins el seu target aprofitant tot el que envolta la marca en sí.

Creiem que el mur de Facebook de la pàgina de Red Bull és bidireccional ja que pots comentar totes les publicacions i posar la opció “Me gusta”, i així obtenir informació objectiva dels seus consumidors o clients, per saber quins esdeveniments són els més exitosos i els que tenen més cabuda dins dels gustos dels clients.

Red bull utilitza tres canals bàsics per fer-se veure a la web: la seva pagina web, el facebook i el twitter.

Les dades mes rellevants de les xarxes son les següents:

A facebook
· 23.027.159 les gusta la pagina red bull
· 354.219 hablan de esto

A twitter
· 8215 tweets
· 37.533 seguint
· 401.847 seguidors
· 4711 llistes

Conclusió

Si bé Facebook proveeix eines que serviran per començar amb campanyes de Social Media, el desenvolupament d'aplicacions ampliarà i estendrà l'abast de les mateixes. Actualment Facebook permet agregar seccions a les nostres pàgines, i aquí entra en joc la nostra habilitat i imaginació per diferenciar-nos de la resta i augmentar la virilitat de les nostres campanyes.

Per tant, Facebook ens ofereix un lloc per interactuar amb els nostres clients a molt baix cost i queda en nosaltres usar aquestes eines per millorar els nostres productes i serveis.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada