dimecres, 9 de novembre del 2011

Starbucks a Facebook

La coneguda cadena de cafeteries Starbucks capaç de vendre cafès a 4€, és present a la xarxa social per excel·lència, com no podia ser d'altra manera. Es troba entre les 25 pàgines més populars de FB.


Finalitat.
La finalitat principal de la seva presència a la xarxa social és bàsicament informativa, tot i que duu a terme campanyes de publicitat (amb concursos i regals) i campanyes de fidelització, com la idea de la Starbucks Card, que es tracta de regalar vals de descompte a les cafeteries de la cadena als teus amics via FB.




Quin ús en fa?
L’ús que fa Starbucks de la seva pàgina a Facebook, malgrat hem mencionat que realitza alguna campanya de publicitat de forma indirecta convocant concursos i repartint regals per motivar a la gent a seguir-los i a participar, és informativa, i de forma unidireccional, ja que hem estat observant que no hi ha resposta a cap de les preguntes, suggeriments, queixes, etc., que els usuaris “postejen”, la qual cosa ens sembla inpròpia d’una empresa d’aquesta envergadura.


Quin tipus de presència hi té? Quins elements utilitza?

Starbucks té presència a Facebook amb una pàgina d’admiradors, en la qual inclou aplicacions com el localitzador de l’establiment més proper, buscador de feina a la pròpia empresa, jocs... També inclou enquestes que poden realitzar lliurement els usuaris, inclús una webcam en directe que retransmet esdeveniments relacionats amb la companyía com per exemple: tasts de cafès, reunions, sessions de xat, etc. En aquest últim cas, van entrevistar a Howard Schultz, autor del llibre “How Starbucks Fought for Its Life without Losing Its Soul”. També cal destacar que Starbucks va ser la pàgina de Facebook que més check-ins va rebre a FB via Facebook Places en tota la seva història.


Dades destacades.
La pàgina d'admiradors de Starbucks a FB compta amb gairebé 26 milions de seguidors mentre prop de 221.000 persones es troben parlant de l'empresa. El total de check-ins que ja hem comentat ascendeix a 3,5 milions.


Conclusions.
Entenem que Starbucks utilitza la pàgina d'admiradors principalment com a un canal de promoció gràcies als concursos, esdeveniments i demés eines del marketing, inclosa la Starbucks Card.
No busquen en cap cas la interacció amb els seus fidels seguidors. Quan entres a un local Starbucks i t'asseus a un dels seus sofàs ningú et vindrà a demanar què vols. Pots passar-te hores allà i no et faran fora. Aquesta filosofia també la duen a terme a la seva pàgina de FB; escriu al mur i la única resposta que rebràs serà la d'altres consumidors capaços de pagar 4€ per un cafè.


@galvangerard i @navarroenric

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada