dimecres, 2 de novembre del 2011

Personalitat humana a les empreses


Com ja em dit en tantes ocasions en aquest blog i al llarg de l’assignatura, les xarxes socials poden ser una eina molt útil per a les empreses però també molt difícil i perillosa de fer servir si no s'utilitza adequadament i/o no se li presta prou atenció. En aquesta entrada, per això, m'agradaria centrar-me en la utilitat d'un bon ús de les xarxes socials, en la personalitat humana que ens permeten donar-li a les empreses aquestes eines.

L’objectiu de tots els negocis i empreses ha de ser connectar amb els sentiments i emocions del públic objectiu i dirigir-lo en una direcció, deixant la seva pròpia empremta. Això permetra crear un vincle, una sintonia comuna entre l’empresa i el usuari de la xarxa social (client).

Avantages

L’avantatge dels mitjans socials davant la publicitat tradicional és que permet una comunicació contínua de les empreses amb la seva comunitat. El que fa especial aquests mitjans es que possibilita la comunicació humana amb la comunitat. Per posar un exemple i aclarir aquest concepte, si es comparen dues empreses com Apple (tecnologia) i Volkswagen (automoció): les dues empreses són totalment diferents, representen valors diferents (la primera la relacionaríem amb innovació, tecnologia, diferenciació, etc i el gegant automobilístic amb poder, robustesa, cotxe del poble, etc.) la qüestió és com es comuniquen aquest valors a través de la web social i com s’humanitzen. D’aquesta manera, les marques seran capaces de diferenciar-se encara més de la competència. Perquè pogueu veure representat aquest fenòmen, aquí adjunto una original campanya a través de twitter fet per Volkswagen Brasil, on se li dona un aire juvenil al cotxe que es vol promcionar gràcies a la iniciativa que es proposa. O un altre proposta, aquest cop per Volkswagen Canada on s'intenta involucrar al màxim el client amb el producte.

A traves de les xarxes socials actuen de manera que han de captar al client i desprès que aquest et vagi tenint present periòdicament (en el seu mur de Facebook, twitter o on sigui, però que et vegi) i que a través d'això puguin humanitzar la marca i crei llaços sentimentals amb ell. Així és com internet es converteix en una eina realment útil per a les empres i deixa de ser un simple amplificador d'informació.


2 comentaris:

  1. Estic molt d'acord amb el que planteja aquest post. El feedback que permeten les xarxes socials entre consumidors i empreses, és possiblement una de les característiques més rellevants quan parlem d'empreses i xarxes socials. Per a mi aquest feedback és una manera d'humanització de les empreses, això vol dir que es mostren més properes als consumidors.

    ResponElimina
  2. http://www.web-mix.ws/pyme/2011/01/humanizacion-de-las-empresas-en-medios-sociales/

    En aquest article poodeu trobar més informació sobre la humanització de les empreses gràcies al social media

    ResponElimina