diumenge, 20 de novembre del 2011

UOC, universitat social media


La UOC (Universitat Oberta de Catalunya) va ser fundada l'any 1994. Es tracta d'una universitat en línia amb seu a Barcelona, present a Espanya, Itàlia i Llatino Amèrica, amb finançament privat i públic. Té a disposició avaluacions continuades i per pràctiques.
La seva missió, tal com diu Imma Tubella, rectora de la universitat, és "ser una universitat tecnològica d'avantguarda que utilitzi un model d'aprenentatge innovador".
Disposa d'estudis de grau, llicenciatures, doctorats, enginyeries i màsters oficials.

La UOC i la 2.0
La universitat disposa de 8 canals de difusió per la xarxa, dels quals podem destacar NetVibes, la web, del.icio.us, Facebook, Twitter i Flickr (amb poca o nul.la resposta) com a canals informatius (actuant com a canals unidireccionals). La RSS també es pot considerar com unilateral, ja que permet a l'estudiant suscriure's a qualsevol prensa, publicació, etc.
Pel contrari, podem trobar una xarxa de difusió més interactiva, com són els blogs. Formen part de la comunicació bidireccional de la universitat.

Conclusions
La UOC persegueix amb l'ús de les xarxes socials una bona manera d'interactuar amb els estudiants, i una manera més fàcil de compartir recursos, a més de potenciar la internacionalitat del centre i de les seves activitats.
La universitat presenta una elevada activitat a la xarxa i un alt seguiment, tot i tenir poca resposta dels usuaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada