divendres, 11 de novembre del 2011

STARBUCKS, A FACEBOOK



Starbucks, la cadena internacional de café més famosa ,no podia faltar a les xarxes socials, i menys a Facebook ( la xarxa social amb més de 400 usuaris de tot el món).

Hem fet un estudi de la seva presència a Facebook on la seva finalitat és informar de les ofertes diàries i sobretot els ajuda a conèixer les preferències i gustos dels seus consumidors.

La publicitat de Starbucks en el seu mur serveix per promocionar els seus nous ( i habituals) productes i de les pròximes apertures. La comunicació entre empresa i consumidors a la pàgina de Facebook, és tan unidireccional com bidireccional; és unidireccional ja que quan la gent fa preguntes sobre productes o botigues, l'empresa no contesta, únicament responen quan les preguntes són comentaris negatius o crítiques, per aixó com hi ha feedback entre consumidors i empresa, podem dir que la comunicació és bidireccional.

A la pàgina hi hem trobat una aplicació per buscar feina a les botigues de Starbucks; també hi ha una altre amb la que pots regalar productes de la famosa marca als teus amics a través de Facebook.

Starbucks transforma els clients en part de la marca utilitzant diferents mètodes com per exemple enviant fotos relacionades amb la marca, o etiquetant a l'empresa a les fotos personals per tal d'aparèixer a la pàgina de Starbucks. Un altre element és la Starbucks Card amb la que podem regalar productes donant les gràcies o inclòs per felicitar l'aniversari.



Les dades que verifiquen l'èxit de l'empresa a Facebooks és el gran nombre de seguidors que té a Espanya (128.611) i més de 25 milions a nivell mundial.

Així doncs, podem dir que la pàgina de Starbucks a Facebook és altament activa per part dels seus usuaris ja que comenten , penjen fotos, fan enquestes.

LIFE HAPPENS OVER COFFE- STARBUCKS




1 comentari:

  1. Un dels objectius que no heu comentat és la voluntat de crear marca. Com vam ccomentar a classe, amb les seves actuacions a Facebook, Starbucks no busca vendre més cafes sinó potenciar la marca i crear una comunitat al voltant d'Starbucks, cosa que considero que aconsegueix, no nomes pel que fa a les seves actuacions a Facebook sinó per les seves accions de mkt en general. D'altra banda l'estètica dels locals, la seva decoració, les seves butaques crec que també són un element molt important pel que fa a la creació de marca.

    ResponElimina