dijous, 10 de novembre del 2011

ESTUDIANT STARBUCKS....

Hem fet un estudi "social media" sobre com l'empresa Starbucks utilitza una xarxa social de caràcter personal com eina professional.

Tenint en compte que facebook és la xarxa social més extensa amb 400 milions d'usuaris i clients potencials a nivell mundial, li permet arribar ràpidament i gratuïtament al seu públic objectiu.

La finalitat de Starbucks a la
xarxa social Facebook és saber les preferències, gustos i crítiques del consumidor, és una publicitat gratuïta que permet reforçar la marca i informar de totes les novetats de forma instantània i permet crear un feedback directe amb el consumidor.

És la manera més ràpida i més eficaç d'obtenir informació respecte els seus consumidors i clients potencials.
La utilitat principal d'aquesta empresa és l'atenció al client, publicitat de la marca a través d'esdeveniments, vídeos, fotos, concursos.... i donar informació de l'empresa mitjançant una comunicació bidireccional.

La següent fotografia mostra els diferents elements utilitzats de Starbucks a Facebook i el nombre de seguidors i visites que aquesta té:




















Starbucks és present a Facebook a través de diferents enllaços, com per exemple més de 80 aplicacions, pàgines creades per seguidors, el propi perfil creat per la companyia, diferents grups creats tant per l'empresa com pels seus fans.

Starbucks és una empresa que es beneficia de les xarxes socials per fer la publicitat de la marca, entendre millor les preferències del consumidor, els gustos i el que realment volen.

Cal destacar que també corre el risc de fer malbé el prestigi de l'empresa amb comentaris d'alguns usuaris que poden desprestigiar la imatge de la companyia i de la marca respecte d'altres usuaris.

Així doncs, sota el nostre punt de vista Facebook és una de les tecnologies més eficaces per arribar al consumidor final de la marca. D'aquesta manera Stabucks obté de forma gratuïta informació respecte els gustos i preferències dels consumidors; aprofitant així publicitar-se de la marca i dels seus nous productes. A més a més, gràcies aquesta xarxa social Starbucks pot saber, abans de llençar un producte, si aquest serà acceptat o el motiu del qual aquest no agrada al consumidor.

Amb aquest treball hem pogut veure com una empresa exitosa com Starbucks utilitza les xarxes socials i hem analitzat les diferents oportunitats que les empreses obtenen en aquest tipus de xarxes.

Laubins Consulting

enllaços:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada