dijous, 17 de novembre del 2011

UOC 2.0

La universitat a les Xarxes Socials.
La UOC és una universitat catalana transversal amb presència internacional, coneixedora de la diversitat del seu entorn i compromesa amb la capacitat de l'educació i la cultura per dur a terme el canvi social.
La UOC impulsa una educació innovadora que permet l'aprenentatge personalitzat amb un lideratge tecnològic que facilita la interacció i el treball en col·laboració i una investigació acadèmica sobre la societat de la informació i l'aprenentatge electrònic (e-learning).

La Universitat utilitza 9 canals diferents de difusió a les xarxes socials, on podem distingir els informatius exclusivament (unidireccionals) , els participatius, i els de difusió (bidireccionals). Dins dels informatius trobem la web, del.icio.us, Rss i Netvibes. En els de difusió utilitzen Linkedin i Youtube, i per últim els participatius , Flickr, Twitter on tenen 7.730 seguidors i es troben a 454 llistes i Facebook amb 10.650 seguidors.

Les xarxes socials com ara Facebook o Twitter, poden ser un avantatge per als estudiants, ja que d'una manera fàcil i ràpida fomenten el diàleg entre els companys, promouen compartir recursos, faciliten la col·laboració i desenvolupen habilitats comunicatives, característiques pròpies de l'ensenyament en línia que els sistemes de gestió de l'aprenentatge convencionals han intentat fomentar en els darrers anys. Així, el web 2.0 afecta el funcionament dels sistemes educatius tradicionals.
Les xarxes socials de la UOC tenen objectius molt variats però un dels més freqüents és l'intercanvi de coneixement i, més en concret, en el cas de les comunitats de pràctica, l'intercanvi de l'experiència i l'habilitat professional.





Amb lús de les 2.0 la UOC persegueix les següents finalitats:
  • Interactuar entre estudiants.
  • Difusió de la universitat i el seu programa.
  • Compartir recursos entre universitats i empreses.
  • Facilitar i desenvolupar la comunicació.
  • Publicitar les seves activitats a distància.
  • Evolucionar les tàctiques de docència.
  • Potenciar la internacionalitat del centre.
Com a conclusió podem dir que la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) utilitza la tecnologia 2.0 per fomentar la difusió, participació i internacionalització dels diferents estudis i activitats que duu a terme.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada