dimarts, 8 de novembre del 2011

STARBUCKS A LES XARXES SOCIALS

Hem analitzat l’activitat que fa l’empresa Starbucks, cadena internacional de cafeteries, a través de les xarxes socials. La finalitat d’Starbucks a Facebook és reforçar la relació de l’empresa amb els clients, l'atracció de nous clients a través de la publicitat, l’obtenció de negoci i l'augment de la seva popularitat gràcies a la xarxa social.

Starbucks apareix a diverses xarxes socials com poden ser Facebook, Twitter i Tuenti entre d’altres. El nostre anàlisis està centrat en la xarxa Facebook.


Com moltes altres empreses que volen reduir costos publicitaris, s’adapten a les noves tendències publicitàries i aposten per abandonar la publicitat televisiva per centrar-se únicament en la publicitat via xares socials. El cas d’Starbucks és un clar exemple. Aquest a part de creure en la publicitat a través de la xarxa la utilitza per altres finalitats, una de les principals és l’atenció al client, és a dir, té una relació bidireccional on empresa i client interactuen. Un exemple d’aquesta interacció són les enquestes que poden realitzar constantment els clients i així l’empresa conèixer millor els gustos dels seus consumidors, atendre a les seves demandes i adaptar els futurs productes. També organitza esdeveniments, entre un i tres al mes, per tal de donar a conèixer nous productes , promocions i diverses activitats de màrqueting.


Starbucks te una presencia a Facebook a través de 81 aplicacions, 100 pàgines aproximadament la majoria d’elles de fans que volen compartir opinions , 7 grups on no hi ha presencia oficial de l’empresa sinó que són grups creats per fans i tots estan compostos per pocs membres. I per últim els llocs on estan ubicades les cafeteries.


Un cops dins de la pàgina de Facebook podem trobar tots els següents elements i persones que els hi agrada la pàgina:
























En conclusió, aquesta empresa ha sabut adaptar-se a les noves tendències posicionant-se com a empresa pròxima als clients alhora que reforça la seva marca. Per això creiem que té tan d’èxit mundialment.

Enllaços d’interès:



Vídeos d’interès:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada